Sidor

måndag 13 november 2017

Tur!

Vilken tur att jag är gift med en "motorman"! För vad tror ni hände med min billiga Overlockmaskin från Lidl?? Haveri naturligtvis! Ja, ja - jag vet! Man får vad man betalar för! Men man kan ju tycka att maskinen ska klara att sy mer än 1½ plagg!! Men nu ryckte mannen som sagt in, precis innan jag var på väg med maskinen till soprummet! Och han skruvade isär nämnda maskin och lokaliserade felet. Dessutom kunde han fixa det! På kuppen lärde han sig att trä en Overlock - med hjälp av YuoTube! Maskinen låter mycket mindre nu än innan den blev fixad och jag hoppas att felet inte kommer tillbaka!
För nu har jag laddat förrådet med tyger och mönster!
Mönster från Sewingheart Design

Mönster från Jenny Hellström
Trikå från JNY köpt på Tradera

Reatyg och mudd från Tyglyckan
Har många planer i huvudet på vad jag vill sy. Naturligtvis en del till barnbarnen också. Men jag är lite feg ännu, så jag börjar med att sy med lite billigare tyger, så jag vänjer mig! Men jisses så kul det är att sitta vid symaskinerna igen!

Handlederna läker så sakta..... Men jag har hittat ett läge där jag kan sticka en liten stund i alla fall. Mameluckerna har fått några varv när jag jobbat mina nattpass. Men sen har det inte blivit så mycket stickat här hemma.
På tal om nattjobbet, så tycker jag att jag behöver mer tid att återhämta mig efter mina nätter...... Undra om det har med åldern att göra?? Det är i alla fall ofta jag får ta första lediga dagen till att bara vila och kanske ta en tupplur efter lunchen! Trist att sova bort ledighet!! Men det är väl bara att inse - vilar jag inte, orkar jag inget annat heller!

Idag på förmiddagen var det ett sånt där härligt novembersolsken! Vi tog bilen in till Centrum och gick runt Trossö. Så gott, trots en kall vind.
Bastion Aurora och Residenset.

Stumholmen
Jodå, vi har en fin stad! Eftersom den ligger på en massa öar - precis som vår Huvudstad - kallas vår stad ofta för Lilla Stockholm!
På vägen hem blev det handlat...... kylskåpet ekade tomt. Skönt när det är gjort.

Nu ska jag fixa middag till mannen och mig! Grönkålsgratäng från boken "Mera Vego". En riktig favoriträtt!
Och sen...... ska jag sy!

SES!





Inga kommentarer: