Sidor

onsdag 8 november 2017

AJ!!!!

Mina handleder värker så jag inte kan sticka!
Handledsknölarna är flera gånger större än normalt. Och värken har varit konstant. Inget som jag har varit van vid sen tidigare. Då värkte det bara av och till i ett par dagar. Men nu har det blivit ett annat läge - med värk i flera dagar, hela tiden.
Och kan man inte sticka får en hitta på nå't annat!
Ett perfekt tillfälle att testa Overlocken. Ett linne i billig stuv från "Stoff och Stil" har jag testsytt.
Klart godkänt blev det. Funderar om jag ska testa en storlek större på det här mönstret?
Och i går klippte jag till ett par linnebyxor och en T-shirt. Sen var handlederna paj!
Kanske för att jag fick börja med att stryka tyget! Det var ordentligt skrynkligt efter tvätt. Byxorna är ett mönster från AnnAn Design - byxan "Linda". Samma mönster som jag använde när jag sydde om de mörkt cerisa linnebyxorna. Just nu är det en "sew-along", under hela november, på denna byxa på FB. AnnAn design bjuder på frakten med koden : LINDANOVEMBER.

Sen sist har Henrietta's garn och kläder firat 1 år! Tantulltuss var där och signerade sin nya bok "Tantulltuss vantar". Självklart hamnade den i mina ägor tillsammans med hennes sockhäfte "Tantulltuss kör retro". Dessutom fick en ny fikamugg följa med hem. Det är Åsa Olofsson, keramiker, som gjort den. Hon drejar helt underbara bruksföremål i lera som hon sen dekorerar! Kolla in på IG där hon heter @asaannakarin

Även om muggen påbjuder "sticka mera" så har min stickning legat i träda. Får allt vila handlederna några dagar till, känns det som...... Så det är tur att jag kan använda symaskinerna i stället!

Trots att det är november, så har det varit ett par helt underbara solskens dagar! Redan på morronen har soluppgången inbjudit till en fin dag

Ja, vädret har varit så fint att det har blivit ett par cykelturer så här första veckan i november! Fler såna här dagar vill jag ha!!

Nej, nu blir det till att avrunda dagens inlägg. Det verkar som det bara blir ett inlägg i veckan nu för tiden....... Men det är ju bättre än inget! Så till nästa gång - njut av November!

SES!!

Inga kommentarer: