Sidor

onsdag 13 september 2017

Det är något visst med -LILA!

För när jag tittar på mina senaste startade projekt, så går alla i lila toner!
Sjalen och koftan har jag skrivit om tidigare. Men så hoppade jag på en sock-KAL också. Rotade runt bland alla mina sockgarner och fastnade för Regiagarnerna i lila toner. Det ska vara ett spräckligt och ett enfärgat garn. Men jag hade glömt att mitt garn inte var spräckligt utan randigt - men det duger ändå.
Ja den där sock-KAL:en var ju nästan slut när när jag hoppade på....... men förhoppningsvis blir mina sockor också klara någon gång. Mönstret är Town Wall Socks av Yarnesty/Anna Friberg. Jag ville testa en annan häl än Fleegle-heel, som jag alltid gör på mina toe-up sockor. Vi får väl se när jag kommer till hälen - vad det blir?!
Just nu har det inte blivit särskilt mycket stickat. Jag har varit duktigt trött och vilat mycket. Mellan all städning, vill säga. Husbilen är nu tömd och urstädad, mattorna är tvättade, och täcken och kuddar undanstuvade. Så egentligen är det inte konstigt att man är trött! Sen när hösten slog till med full kraft tappade jag sugen på stickningen....... Men förhoppningsvis återkommer den.

I helgen fick vi lust på skogspromenad med hunden...... Och då "gick vi på" massor av taggsvamp! Favoritsvampen! Vilken lycka alltså!!!
Tur vi hade ett gäng "svarta påsar" i fickorna. Fyra påsar fulla blev det innan vi vände hemåt.
Det blev svampfrossa till både lunch och middag! Dessutom blev det ett par påsar i frysen. Vilken lyx.

SES!



Inga kommentarer: