Sidor

onsdag 27 september 2017

Å va' bidde de' då????

I våras klippte jag ut till ett par långbyxor i lintyg. Mönster från Ottobre 2/2016. Sydde ihop dem och satte i dragkedja i gylfen. Allt blev så fint - MEN - byxorna blev alldeles för stora! Och så har jag använt alla mina kunskaper om hur man kan sy in och ändra de där J-la byxorna. Men jag gav upp dem när vi flyttade ut i Husbilen. Men tyget är så fint så jag vill ju verkligen ha ett par byxor. Så sen vi flyttat hem till lägenheten igen, har jag funderat på bästa sättet att få till ett par byxor!
Och idag tog jag tag i det. Jag sprättade upp alla sömmar! Så nu är jag tillbaka på ruta ett...... SUCK!
Jag får helt sonika rita av mönstret igen - i en mindre storlek, och börja om från början. Om inte.....
Fick ett tips från Henrietta om AnnAn Designe, som har mönster till framför allt linnekläder! Eftersom vi var uppe med tuppen idag blev det en timme framför datorn, letandes byxmönster. Hittade ett hos nämnda designer och har nu beställt hem det. Sen återstår det att se om jag kan trolla fram ett par byxor efter det nya mönstret och mina redan utklippta dela??!! Skam den som ger sig!

Efter datorsurfandet lurade jag ut gubben min på cykeltur! Det blev en tur i backig terräng och på en del grusvägar. Lite drygt 31 km blev det innan vi var tillbaka i byn!
Det blåste en hel del när vi cyklade och naturligtvis var det motvind mesta tiden! Så det är tur vi har elhjälp.......
Vi var lagom hemma till lunch - och det satt ju fint efter motionen. Sen var det ju den där fyrbeningen som också skulle ha sin motion...... Så det blev en promenad på ca 5 km, när vi ätit klart! Vissa dagar blir det rejält med motion!!

Sen sist har det blivit NY MOBILTELEFON! Det var ju inte särskilt länge jag kunde hålla mig borta från det köpet! Ja, jisses vad man ställer till med! Det tar ju flera dagar innan man fått allt på plats som man vill i den nya enheten. Men nu är den klar och jag är så nöjd med mina Huawei Mate 9 Pro!
Det blev alltså inte en Samsung Galaxy Note 8, eller någon annan av de nya Samsungtelefonerna! Hoppas nu att den här håller hela vägen, så jag fortsätter att vara lika nöjd som idag!

SES!

1 kommentar:

EvaH sa...

Hittade din trevliga blogg när jag letade efter alpstickning. Hälsningar från Jämtland 😀