Sidor

onsdag 15 mars 2017

Redovisning?!

Inser ju att det är ett tag sedan min blå linneklänning blev klar! Hela vintern har jag funderat på om jag ska ändra något lite på den..... Men idag bestämde jag att den får allt vara så! I alla fall tills jag "gått in" den ordentligt. Vilket säkert lär dröja - för jag är ju inte någon "klännings-tant" egentligen. Men hur som helst, så är jag faktiskt nöjd med min första egensydda klänning!
Avskärning under bysten.
Halsringning, med synlig infodringskant.




Som jag skrev i förra inlägget så har jag köpt mer linnetyger. Fyndat på Tradera, så nu kan jag sy sommar toppar och kanske en liten jacka?? Ja, vi får se vad det blir. Passande tråd är i alla fall inköpt i stadens anrika Sybehörsaffär, AJ:s!
Tygerna är tvättade och därmed krympta, så nu är det bara att sätta saxen i dem! Jag har faktiskt en idé till vad jag vill göra med dem! Bara det är ju ett steg i rätt riktning......

På stickfronten då?? Jodå där händer det en del! Koftan Polly har fått första hälften på ärm ett stickad! Nu ser jag ett slut på stickningen med svart garn! OCH tillsammans med Kepler's senaste bok i öronen har det blivit många varv stickade. Jag tycker "Kaninjägaren" är ruskigt bra. Så det blir inte mycket gjort förutom stickat, när jag lyssnar..........

Planer för ytterligare stickning har jag ju. Så igår nystade jag en härva garn som legat ett bra tag i "stashen".
Jag tror garnet blir perfekt till sjalen Björkö av Anna Friberg. Den är visserligen rätstickad.... men jag får väl stå ut med det. Eller så får jag göra en egen variant med aviga varv på avigsidan - om mönstret tillåter. Får se vad det blir.
Vantarna Shine/Lysa har fått ett par varv till, men de får ligga till sig lite. Det går inte att sticka mönsterstickning, när jag lyssnar på Kepler!

Nu väntar min fyrbenta vän på sin långpromenad. Vädret idag bjuder på halv storm och sol. Så vi får se hur lång promenaden blir.......

SES!!

Inga kommentarer: