Sidor

fredag 10 mars 2017

Att blogga......

..... det verkar som det faller i glömska!!! Ytterligare en vecka har gått, utan att jag vet vart dagarna tagit vägen! My god! Börjar jag bli SENIL????
I vilket fall som helst så har vi haft fina hundpromenader, mannen och jag. Det minns jag! Något annat som jag minns är att vi hade supertrevligt på Henrietta's stickcafé i onsdags. Dagen till ära var det "Pussyhat" på - för de som stickat nån!
Vi var nio tanter som stickade, pratade och bläddrade i mönsterböcker. Och fikade förstås. Tiden går som sagt fort när man har kul.....
På stickfronten då??
Jodå, det händer ett och annat här. De där tråksockorna är nu avmaskade. Och jag kan väl säga att det var ingen "hit" att sticka om sockor i upprivegarn!
Pollykoftan går också framåt. Äntligen har jag stickat bålen/kroppen färdigt. Nästa moment är att plocka upp för att sticka första ärmen! Inget jag börjar med efter en vaknatt precis. Men kanske på söndag......
Behövde ju något mer att sticka på, så jag la äntligen upp till första vanten med mönsterstickning.
"Shine" eller "Lysa" som de heter på svenska. Mönster finns på Ravelry.
Stickat "Lettisk fläta" för första gången! Och det var enklare än jag trodde! Eftersom vantarna är mönsterstickade, så är de heller inget att ta till på jobbet eller framför TV:n! Så jag måste nog starta ytterligare ett projekt...... Är ju sugen på sjal med spetsmönster - men det kan jag ju heller inte ha som jobb/TV-stickning! Så det blir väl som vanligt - ett par sockor som hamnar på stickorna. Inte fel det heller. Jag behöver fylla på mitt förråd med hemstickade fotvärmare. Vi får se vad det blir.....

Förra helgen budade jag hem tre linnetyger på Tradera! Och de har kommit nu i slutet på veckan. Tygerna är jätte fina i olika kraftfulla färger. Jag är så nöjd. Jag håller på att tvätta/krympa tygerna, så när de är torra så kommer ett foto! Och jag har en del planer för tygerna. Det gäller ju bara att hitta rätt mönster också! Men nu är det bara två veckor kvar tills Malmö Syfestival! Kanske finns det perfekta mönstret där??

Ja, nu börjar det dra ihop sig till sista nattens jobb, det här passet. Det börjar bli dags att gå och duscha och sedan packa väskan med garn och stickor och lite förtäring.
Får se om minnet blir lite bättre i nästa vecka! Kanske jag kan klämma in ett blogginlägg i såfall!

SES!

Inga kommentarer: