Sidor

lördag 7 januari 2017

Ingen bra början av nya året.......

Nyårsdagen blev det att köra mannen till akuten - igen! Feber hade tillstött, så det blev upp på avdelning igen och på måndagen den andre blev det operation. Hela dagen låg han operationsbordet. Det var inte helt lätt att få ut alla gallstenar och sen bort med gallblåsan.  Lagom till jag skulle börja jobba kom han upp på intensiven (uppvakningen stänger kl20). Typiskt att det skulle vara mina jobbnätter som han skulle vara inlagd. Det har ju blivit minimalt med sömn dagtid..... Ingen som kunnat gå ut med Zelda mitt på dagen, utan jag har fått gå upp och ut och rasta hund. Äta något och sen försöka sova lite till. Allt går ju, men inte är det optimalt. Men nu är gubben hemma igen och återhämtar sig sakta men säkert.

På stickfronten har det blivit stickat lite på Mysteriemössan2016. Halvvägs på ledtråd 3 är jag och den är så kul att sticka.
Bäst jag stickar snabbt, så jag har en fin mössa innan vintern försvinner från Blekinge.
Ja, för vinter har vi igen. Snöstorm, näst intill har det varit idag. Och innan dess hade vi flera dagar med minus 10 grader och blåst! Kan bara säga att det varit KALLT!!
Men visst är det vackert med snö?! Cirka en decimeter har det kommit idag. Mycket för den här breddgraden. Dessutom ligger snön uppe på is! Vi hade ju högvatten tidigare i veckan, så när vattnet sjönk undan stannade mycket kvar på gångstigarna vid ån - snorhalt med andra ord!

I morron firar vi yngsta barnbarnet Siri som fyller 2 år - den 9:de. Så fort de här åren rullat undan! Inte konstigt man börjar känna sig lite gammal och sliten.......

SES!

1 kommentar:

Lobben sa...

Hej. Du är verkligen flitig med din stickning. Många fina alster, själva har jag legat lågt ett tag.
Kul att läsa från en som är från Blekinge, misstänker att vi inte är så långt från varandra, utan tillhör samma kommun.