Sidor

lördag 3 december 2016

Ingen inspiration?

Det har varit dåligt med "lust" att skriva sista tiden! Det blir långt mellan mina blogginlägg..... Men kanske lusten kommer tillbaka. Annars får jag väl göra som så många andra - lägga ner! Fast det vill jag ju egentligen inte göra!
Vädret sista tiden har varit varannandagsväder. Så det har blivit härliga promenader i solsken - just varannan dag. De andra dagarna har promenaderna blivit kortare och tråkigare. För har det inte regnat så har det varit fuktigt råkallt och grått. Men det är ju så vintern är här vid kusten!
Jag har roat mig med stickning och ljudböcker i stället för att sitta vid datorn. Mannens tröja har nu två påbörjade ärmar. Hoppas kunna sticka klart dem snabbt, så jag kan sätta ihop dem med resten av tröjan och börja sticka oket! Dessutom fick jag lite abstinens när jag inte hade några sockor på gång! Så jag åtgärdade det snabbt och la upp med det nya garnet jag köpte hos Henrietta's. Så mjukt och gott att sticka med.....
Å så bestämde jag mig för att vara med i en Adventsstrikk! Sticka en norsk kofta - klar till julafton! De du! Ja, inte är det min ambition att ha koftan klar till julafton, precis. Stickar i svart Indiecita Alpaka på stickor 2½ och 3 mm. Sticka i svart är ingen höjdare precis! Men nu är det så att jag fått en massa svart alpakagarn - så då måste det användas!
På tal om Henrietta's så blev pannband och handledsvärmare klara, så hon kunde ha dem i skylten vid 1:a Advent.
De var inte särskilt roliga att sticka - men det gick fort!

Mina DAM-troll har fått sällskap av en DAM-mus! Vann en auktion på Tradera och en riktig sötnöt gör nu trollen sällskap!

Det finns en del andra djur också av och till på Tradera. Men de blir oftast alldeles för dyra innan auktionen är över. Många gånger är de också i dåligt skick. Men visst skulle jag vilja ha något mer kreatur i samlingen........

Nej, nu ska jag återgå till ljudbok och stickning. Passar på att ta ett par varv på "norskekoftan" medans det är dagsljus! Det underlättar när garnet är svart!

Trevlig Andra Advent! - den ska jag sova mig igenom....

Inga kommentarer: