Sidor

måndag 26 december 2016

Adventstider......

Här gick det undan! Adventveckorna försvann i stickningens tecken. För inte har jag gjort så mycket annat än stickat på mannens islandströja! Jo lite stickat på sockorna har det också blivit. De har ju funkat framför TV:n. Repat upp 3 cashmere cowl har jag också gjort..... Och lagt upp igen på grövre stickor.

Nu är all mönsterstickning klar och halsmudden är påbörjad.
Är faktiskt nöjd med avigsidan också!
Jag tror nog att jag ska lägga upp en tröja till mig också! Mönsterstickningen i oket var riktigt kul att sticka.

Decembervädret har ju inte varit särskilt lysande. Grått och mulet och regntungt. Men en dag var det minusgrader och dimma! Jag fick till några fina bilder med mobilen......



Ångrade att jag inte hade kameran med den här dagen. Men det är smällar man får ta.

Julen är i det närmaste förbi. Och den har varit behaglig. I alla fall för oss. Men sonens familj har legat däckade i kräksjuka och "vanlig" influensa. Vi skulle haft båda barnen med respektive familjer,  på mat i dag - men som sagt kräksjuka vill vi inte ha och dottern vilar sig med brutna revben, efter ännu en vurpa från hästen. Så den där middagen får vänta till efter Nyår. Vi får väl äta lite gott själva - manen och jag!

I år är jag ledig alla Juldagarna och även hela Nyår! Vet inte när det hände sist. Så jag njuter för fullt.
Har ju glömt att jag stickat "Selmamössor" till Freja och Siri. Mössorna har blivit så populära att garnerna tagit slut i affärerna! Selmamössan är efter huvudrollen i årets Adventskalender på SVT. Och jag har sett alla avsnitten. Det har varit en "riktig" Adventskalender, med tomtar och magi. Tack SVT för det!
Här kommer en bild på mössorna:
Till nästa gång...



Inga kommentarer: