Sidor

fredag 28 oktober 2016

Undrar om.....

- det blir någon klänning någon gång!! Tyckte att den blev bra efter förra veckans korrigerande. MEN min "fröken" är väldigt petig..... Så nu har jag sytt klänningsliv nr 4 och ärm nr 3!
Vet inte om det blev bättre eller inte?? Eller jo, ärmen blev bättre, för det blev lite mer vidd i den, men samtidigt tycker jag att det blev mer tyg på baksidan - men det är ju klart - det skulle ju bli mer rörelsevidd i det hela!
Hade hoppats på att få klippa ut i mitt fina linnetyg den här veckan...... men det är väl bäst att vänta tills på torsdag! Sen får jag sy med raketfart, för det är bara tre gånger kvar på kursen!

Till helgen väntar mina jobbnätter. Och i år har jag fått nitlotten! Den där extra timmen mellan lördag och söndag när jag jobbar och alla andra får en timme mer i sängen! Kan bara säga att den nattens 11,5 timmars jobb är ooootroligt långa! Ja,ja, jag kommer nog att överleva i år också. Det är ju inte första gången jag jobbar långnatten!

Whippetkoftans första ärm närmar sig slutet...... Börjar bli en aning trött på den nu. Men det är väl bara att bita ihop och sticka vidare!! Vill ju ha den klar innan jag börjar på nästa stora projekt!

Till nästa gång! Ha en fin Halloween.....
SES.

Inga kommentarer: