Sidor

lördag 17 september 2016

Sådär ja!

Det är väl så man får sammanfatta den där flytten tillbaka till lägenheten och "vintersäsongen"! Det var ju inte precis lätt att flytta hem när solen gassade och temperaturen var en bra bit över 20 grader!
Men det var ju bara att "gilla läget". Campingsäsongen är slut den 15 september! Vill man stanna längre får man betala extra..... I ärlighetens namn funderade vi på det - men efter en titt på långtidsprognosen för vädret - bestämde vi oss för att flytta hem. Det är ju bara att inse att sommarvärmen inte skulle hålla i sig - det är ju trots allt halva september!
Sen är det ju inte bara det där med att tömma husbilen! Det blir ju som ett bombnedslag i lägenheten - innan allt kommit på plats!!
OMG!! Vilken röra det blev i arbetsrummet....... Dessutom började jag jobba en natt tidigare än på schemat. Ställde upp för en arbetskompis som behövde vara ledig. Har ju igen det så här efteråt, när jag blir ledig 5 nätter istället för 4 innan nästa pass. Inget ont utan det har något gott med sig......
Det har blivit plockat en del och det mesta är väl på plats. Kvar att göra är en rensning bland prylar och kläder i klädkammaren. Märkligt att man samlar på sig så mycket?! Därefter blir det garnrensning!!! Japp så är det! Måste minska lagret för att få plats med tygerna, nu när jag börjat planera för min nya hobby!
Det ska bli så kul att börja kurs i klädsömnad med mönsterkonstruktion. Ja bara på nybörjarnivå, men ändå! Kursen börjar 22 september och det är 8 gånger. Hoppas jag hinner lära mig mycket på den tiden. Jag har sett ut ett grundmönster, som jag ska ändra lite i och så har jag ju köpt linnetyg att sy i.
Letade efter tidning med höstmönster när jag var i stan häromdagen....... Men det var fortfarande sommarmönster i de tidningarna som jag hittade. Men det går ju alltid att hitta annat!
Väskor kan man väl aldrig få för många av???? Och det fanns en del bra mönster till "projektväskor" i olika storlekar. Kolla här:









Här ska det sys! Så det blir väl inte så mycket stickat i fortsättningen.........
Men några varv på min kofta "Whippet" har det trots allt blivit. Det finns hopp om en färdig kofta, även om det kommer att ta lite tid!
I augusti fick jag sålt de DAM-troll jag inte ville behålla! Känns bra att bara ha kvar de riktigt gamla trollen med hår av isländskt fårull. Flera av den har dessutom orginalkläder på. Men de minsta har levt ett hårt liv som leksak och där finns inga kläder - men de är fina ändå. Får väl fixa lite filtdräkter till dem i vinter.......
Nej, nu tar jag helg! Det ska fixas lite gott att äta och så blir det ett glas rött, sen lär jag väl somna tidigt efter flytten och två jobbnätter?!

SES!

Inga kommentarer: