Sidor

onsdag 21 september 2016

Det rullar på.....

Fast något mer röjt har det inte blivit. Men jag har sålt garn på Tradera! Fyra av fem auktioner blev sålda och - ja! det blev många meter minus i mitt lager. Känns väldigt bra.
Hösten fortsätter sitt intåg!
Vi gick vår långpromenad i skogen idag. Och nu syns det på träden att det är slutet av september. Bokarna skiftar mot gult. Och löv täckte stigen som vi gick på. Nu har säkert det torra vädret påskyndat lövfällningen, för löven var ju inte speciellt gulbruna, utan mer brungröna....... Stigen som vi går hade nästintill vuxit igen på sina ställen. Inte så många som går där med andra ord.
Vi hittade ut till slut!

Jag har dessutom förberett för sykursen som jag ska gå. Till första träffen ska mönster och måttband följa med. Så jag har ritat av mönster från en tidning som jag köpte i våras.
Det var många år sedan jag ritade av mönster från såna där tidningar.... det tog nästan en hel eftermiddag att få allt rätt. PUH! Men nu är det fixat. Ser fram emot att börja den där kursen nu!

Stickat har det också blivit! På min kofta...... Efter lite mer än 20 cm spetsstickning, så flyter mönstret på av sig själv. Jag kan till och med kolla film samtidigt som jag stickar! Men det är fortfarande mycket kvar att sticka innan det är dags för resåren i nederkanten!
Misstänker att det blir inte lika mycket stickat de närmaste veckorna?!

Hur gick det då med nytt mobilabonnemang? - Det gick inte alls! För när jag skulle säga upp mitt nuvarande, lyckades jag få till ett bra pris med surf och allt, så jag blir kvar ett tag till! I alla fall de 9 månaderna som jag har bundit upp mig på! Märkligt att man måste säga upp avtalet, för att de ska pressa priserna så man blir kvar??!

Till nästa gång!
Ha de' gott!


Inga kommentarer: