Sidor

lördag 16 juli 2016

SEMESTER!!!

Ja, nu är det min tur för ledighet! Så skönt det ska bli med 5 veckor utan nattjobb! Hoppas bara att vädret vill bli lite mer somrigt..........
Lite hallon, plockade jag i närheten av campingen, det blev ca ½ liter. Passar så fint till morronfilen.
Häftig solnedgång var det sista kvällen på campingen:
Mest gul, var den!
Fredagen den 15 juli var första semesterdagen...... och vi drog iväg med Husbilen som vanligt. OCH som vanligt var ju inte regnet långt borta!!
Som det regnade på vår resa genom Småland..... Men framme i Vadstena klarnade det upp och det blev faktiskt en riktigt fin kväll.
Lördagen var tänkt för en cykeltur..... men regnar det inte så blåser det "småjävlar"! Så det var bara att tänka om. I stället blev det stadsvandring, bland de gamla husen. Inte fel det heller.


Och så finns ju slottet också.
Det påminner en hel del om Kalmar slott.

På stickfronten har Siri's kofta lämnat stickorna! Kvar är att fästa lite trådar och sy i knappar. Hittade en tygaffär när vi gick på Vadstenas gågata. De hade ett litet sortiment av knappar och jag hittade faktiskt några som jag tror blir perfekta. Ska göra det sista klart på koftan - sen börjar jag nog på den där tröjan "Whippet", som jag tjatat om tidigare......

SES!

Inga kommentarer: