Sidor

måndag 25 april 2016

SHIT!! - Vilket Aprilväder......

Den där korthåriga vinthunden vi har gick fullständigt i ide i söndags!
Det var inte tal om att gå ut i snålblåst och regn/hagel!
Men, men vädret lättade en stund och Zelda och jag tog oss en promenad i Rosenholm. Trots det tråkiga vädret var det vackert runt Silletorpsån som rinner genom området.


Trots kylan är träden på väg att visa löven. Så snart blir hela tillvaron ljusgrön..... Men det gör ju inget om det blir lite varmare!
På eftermiddagen fick vi åka till lägenheten och hämta stickade ulltröjor, mössor och vantar! Och det behövdes. För i morse var det bara dryga 2 plusgrader när vi tog första "kisserundan"!
I dag har det förvisso varit en gnutta bättre väder. Solen har visat sig korta stunder - och då värmer det gott!'!

Det dåliga/kalla vädret har gjort att det blivit lite mer stickat de sista dagarna. Så nu är beställningssockorna färdiga! Och visst blev de fina! MEN de ska bli en födelsedagspresent så bild kommer när mottagaren fyllt år - i slutet på Maj!
Nu får jag ta tag i den där tröjan jag påbörjade för bra länge sedan..... Det är alltid svårt att komma igång, när man gjort uppehåll. Sen finns det ju annat som jag också vill sticka.....
Men först ska jag "göra" två jobbnätter - igen! Ledigheten försvinner snabbt!

SES!

Inga kommentarer: