Sidor

lördag 5 mars 2016

Va' bidde de' då???

Ja, det får jag allt fundera på! För nu har jag repat upp den där MKAL:en som jag inte var nöjd med! Det är bara att lägga tillbaka 800 m Drops Lace i lagret. Kanske det kan bli en sjal vid ett annat tillfälle? Eller ska jag kanske satsa på att sticka någon sommartop, men med garnet dubbelt?  Jag får helt enkelt lägga de där besluten åt sidan. Rätt vad det är så vet jag ju precis vad garnet vill bli......
Just nu ältar jag det där med ny symaskin - eller inte! Behöver jag verkligen en ny? Tror inte det..... Jag hämtade min nyservade symaskin i tisdags, så den har jag provsytt. Visst var det skillnad att sy på den, dammfri och nyoljad och alla mekaniska delar i ordning! Jag satsar nog bara på att köpa lite hjälpmedel till att börja quilta när jag är i Malmö. Det går nog att fixa quiltning med en snart 35-årig symaskin också!
Stickningen har legat på is i veckan! Här har det surfats runt bland symaskiner, quiltsidor, Adlibris, och Tradera! Ja, sen måste jag ju jobba lite också....... och sova!

Ännu finns det ju inga vårblommor som trotsat kylan och vågat sig upp ur marken, så då får man ju allt inhandla blomsterprakt i affären. Ännu ett fång röda tulpaner pryder vårt köksbord. Men efter en vecka börjar det bli dags att köpa nya.....

Annars rullar livet på som vanligt. Födelsedagar avklaras i parti och minut nu under våren. Och sen är det ju bara en lång väntan på Husbilsäsongen! Men snart så! Då är vi där - "bara" en dryg månad till......
Får väl återgå till stickor och garn om det ska bli något avmaskat i mars!

Trevlig helg, där ute i stugorna!


1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Här har jag försökt att sticka några varv, men det vill sig inte riktigt, eller lusten vill inte infinna sig. Det är mer utmanande att måla! Nya hunden verkar så här långt vara en riktig pråla, lika försiktig och varsam som Anjo, så de går bra ihop. Ja, nu börjar snart husbils- och husvagnssäsongen även här. Om några veckor börjar de rulla mot Falkenberg. Påsk, om vädret tillåter, kan liknas vid en slags invasion! :-)
Ha det!