Sidor

torsdag 18 februari 2016

Nu börjar det bli fullt!!

Jag har minsann legat i och budat på TRADERA! Ja, jisses.......
Det här är de som får stanna! Har lyckats komma över några i minsta storleken också. De är från 60-talet och början av 70-talet (orange frisyr). Så nu inväntar jag bara ett i mellanstorleken som kommer med posten om några dagar......
Sen får jag försöka sälja de som jag inte vill ha! Om det nu går..... Annars får jag väl fixa lite kläder till dem, så kan barnbarnen ha kul med dem. Har lagt ut första annonsen någonsin på Tradera idag, så det blir till att hålla tummarna att någon nappar.
Det har inte blivit så mycket gjort på stickfronten sen sist. Några varv på min restgarns scarf, Mini Mania,  har det blivit. Det är bra stickning till en ljudbok. Och så har det blivit två dressar till trollen som är till försäljning på Tradera.
Mönstret finns här. Egentligen är det till de små trollen på ca 7 cm. Men jag tog lite grövre garn och stickor, så passade det bra till de här som är 12 cm.

Min MKAL-sjal "Bowties Are Cool", blev såld på stickcafét i tisdags! Så bra att den fick ett nytt hem, för jag misstänker att hos mig hade den bara blivit liggande på en hylla!

Nu måste jag bestämma vad jag ska ha på stickorna framöver. Jag har anmält mig till en ny KAL, Marionknits' first KAL, där man väljer ett mönster av designern Marion Crivelli, att sticka inom en viss tid. Har väl bestämt mig för en tröja till en av tjejerna...... men jag har nog inget garn som passar i masktäthet! Får kanske tänka om.... Jag funderar på garnval ett tag till! Jag vill inte köpa något nytt i alla fall.
Olycksfall i arbetet.... Ja, eller vad man nu ska kalla det!!! Mina fina "Berga-sockor" åkte in i tvättmaskinen, precis som alla andra av mina hemstickade sockor gör! Men ut kom något helt annat än mjuka goa alpackasockor:
Hårt tovade blev de! Så u får väl den där fyrbente ha dem som leksak!!! Glömde väl läsa på tvättrådet innan de hamnade i tvättkorgen...... Det kallas visst "learn by doing"!!!! Jodå, man lär sig så länge man lever.
Ha de' gott!

Inga kommentarer: