Sidor

måndag 25 januari 2016

"Utbildning"......

Mannen har drillat mig med termer och handfasta uppgifter i två dagar! Så nu tror jag att jag har grepp om det elementära för att fotografera med systemkameran. Visst det går ju alltid att sätta kameran i läge "auto" -  och då sköter den ju allt själv. Men det ha ju varit riktigt kul att se skillnader på motivet, med olika ljusmätningar eller olika fokuseringar. I dag tar jag en paus och bara smälter allt......

Ledtråd 3 på Bowties Are Cool är färdig och på torsdag kommer den fjärde ledtråden. På Urquhart Castle väntar jag på ledtråd 3. Tror den kommer i slutet av veckan.....

Riktig vinter har vi haft några dagar!
Men som vanligt vara det ju inte så många dagar här i söder. Träden fick rikligt med rimfrost när den varmare luften trängde in.

Idag känns vintern som "ett minne blott"! Blött, slirvigt och lortigt, det är var det är! Inget som inbjuder till långpromenader, precis! Så jag får väl plocka fram något att sticka på och lyssna färdigt på min ljudbok....

SES!!!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Jag tror inte jag skulle klara av en sådan där systemkamera. Jag har liksom inte tid att stå och fippla med kameran när jag plötsligt ser något jag vill fotografera. Men man kan aldrig veta...

Lycka till och hoppas vi nu får se många härliga bilder.


Hälsar
Eva