Sidor

fredag 1 januari 2016

NYTT ÅR!!!

Och det innebär nya stickäventyr! I dag börjar en av de två MKAL:en jag tänkt vara med på under januari och in i februari. Det gäller ju att förbruka lite på lagret.....
Först ut är Urquhart Castle av Kate Poe. Börjar i dag. Garn och pärlor är bestämt,
så nu är det bara att skriva ut ledtråd 1!
Den 7:e januari börjar nästa MKAL: Bowties Are Cool av Jennie Santopietro. Den här bestämde jag mig för eftersom ett av garnerna ska vara spräckligt. Och jag har ett Aracuania Botany Lace som jag har testat att sticka ett flertal sjalar av. Men inget mönster har fungerat för garnet har alldeles för korta färgsegment! Kanske det kan bli något denna gången. Garnet ska kompletteras med ett enfärgat garn. Och valet föll på Onion Nettles Sock Yarn som jag inhandlade på Stickhelgen i Halmstad.

Den här sista MKAL:en är knuten till/influerad av serien Dr Who!??? Har ingen aning om vad det är för någon serie? Tittar ju minimalt på TV...... Men hoppas det kan bli en fin sjal ändå!
Sen måste ju min tröja bli färdig också.....  Det blir till att sticka all vaken tid!!!
På tal om vaken.....
I går firade vi Nyårsafton, mannen, jag och Zelda. Vi åt god mat och tog ett glas rött till middagen. Någon champagne vid tolvslaget blev det inte. Men vi kunde titta på alla fina fyrverkerier för först gången på många år! (Q gillade inte smällandet). .
Zelda sov sig igenom allt. Långt inkrupen i sin CaveBed. Skönt med skottfasta hundar......

I kväll är det dags för nattjobb igen. Fast egentligen hade jag nog behövt stanna hemma ytterligare ett pass, för den här förkylningen är långt ifrån bra! Men, men nu är det som det är!

Önskar alla en riktigt GOD FORTSÄTTNING på det NYA ÅRET!

SES.


1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Och jag önskar dig ett bra kommande år med många goda inslag (du vet, det där med livet som är som en väv). Tack och lov bryr sig inte heller Anjo om smällandet, han verkar helt oberörd. Men jag känner hundägare och hundar som har ett litet helvete vid den här tiden. Och jag lider med dom!
Hälsar
Eva