Sidor

fredag 13 november 2015

Så mycket bättre.....

efter
Det tycker i alla fall jag att mönsterstickningen blev med 0.5 mm mindre stickor!
före

Kanske svårt att se skillnaden på bilderna.
Men som sagt jag är nöjd. Och det är ju det som räknas.

Så mycket bättre blev det också i köksfönstret med nya GULA orkidéer. Det behövdes lite nytt efter sommarens utevistelse bland sniglar......
Men de hårt ätna repar sig sakta men säkert. Nya friska blad är på väg och trots allt är det några som blommar. Men jag har saknat gula orkidéer. Tycker de är bland de finaste....... så det var ju lika bra att köpa två!!!
Så mycket bättre.... kan man ju inte säga om vädret!! Även om värmen är kvar (mer än 10 plusgrader på dagen), så är det faktiskt riktigt novemberväder! Dis, dimma,regn och så blåsten! De första stormarna har passerat och fler lär det komma! Det är väl bara att "gilla läget".....
Det blir ju en del innesittning och vad passar bättre än att sticka och lyssna på ljudbok eller titta på TV-play??? Ja man kan ju hoppa på en MKAL, tex..... Har länge varit sugen på en sjalstickning och igår hittade jag en som jag vill sticka.

Jag gillar Jen Lucas design. Och hoppas att den här sjalen blir till belåtenhet. Det är en halvcirkelformad sak, så jag är väl lite tveksam, är inte så förtjust i den formen. Men jag har kollat in början av mönstret och det ser lovande ut. Så jag tänker göra ett försök! Första ledtråden släpptes den 11 november så den har precis börjat. Tänkte att det kan vara ett komplement till min tröjstickning, nu när mönsterbården är gjord......
Åh så var det, det där med garn?!
Nemas problemas! Lagret är ju välfyllt! Och jag har ett fint handfärgat garn i 70% babyalpacka och 30% silke - 800 m per 100 gram.
Lite svårt att få rätt färg på bilden. Den är mycket djupare orange i verkligheten. Och med silke i tråden blir det en sån fin lyster! Så nu ska det nystas garn!

Trevlig Helg!

Inga kommentarer: