Sidor

torsdag 5 november 2015

Så kul!

Jag har äntligen kommit igång med min flerfärgsstickning!
Är så nöjd med mina färgval. Tror faktiskt att det kan bli riktigt lyckat till slut. Och det bästa av allt: Garnerna är från mitt lager! Enda smolken i bägaren är att jag har två (2) maskor mer per 10 cm, när jag stickade min provlapp. Men jag valde en storlek med lite mer rörelsevidd, så jag tror att den ska passa. Annars har jag ju barnbarn som kanske vill ha en tröja.......
Kalasdax var det i söndags när sonens äldsta och yngste fyllde år. Alva har blivit stora damen och fyllde 10 år! Och hon är snart lika "lång" som sin farmor..... vilket inte är så svårt! Minstingen firade sin första födelsedag. Åh vad fort tiden rinner iväg!
Novembers första dagar började med fortsatt vackert höstväder. Så cyklarna plockades fram och vi tog en tur runt vår stad. Stannade till i centrum och handlade varsin Subway, som vi sedan åt vid en rastplats vid vattnet!
Det blev en riktigt fin dag. Och det är faktiskt inte fel att ha "gubben" hemma på heltid, när man kan förgylla dagarna så här.

Stickcafé på tisdagarna försöker jag gå på de veckorna när jag inte sover. Alltid lika trevligt. Mycket prat och en del stickat och så "gofika" förstås. Stickade lite på mina "Berga"-sockor den här veckan, så de också kan bli färdiga. Med stickor 3,5 mm växer de betydligt fortare än alla de andra tunna sockorna jag brukar sticka. Så det finns hopp.
Med till jobbet har min restgarnssjal fått följa med. Det har inte blivit så mycket stickat för vi har haft fullt upp de här sista två nätterna. Men vad gör det - natten går fort, och vi är ju där för att arbeta!!
Efter andra natten brukar jag vakna vid lunchtid. Ska ju sova till kvällen igen. Men idag sov jag länge. Vaknade inte förrän lite efter klockan två! Det blir en väldigt kort dag idag. Men vad gör det. Det är en ny dag i morron - och då är jag ledig!

SES!!

1 kommentar:

nattugglan sa...

ser ju riktigt bra ut. Tur även att man får bort nått ur garnlagret.Jag har så menat att sticka en restgarnströja..du vet.. bara att börja på ett nystan o ser var man slutar..kan ju bli hur knasigt som helst.haha. Va fina ungar som väntar på tårta.. ha de gott.