Sidor

tisdag 17 november 2015

Här stickas det!

Det har blivit en del sticktid de sista dagarna! Hoppade ju på en MKAL och ledtråd ett är klar! Meditativ stickning har det varit och garnet är bara så fint!
Garnet kommer från Nystverket och heter Astarte, 70 % babyalpacka 30% silke i färgen "Guld".
Tror nog att det här kommer att bli bra. Stickar med mina HiyaHiya stickor 3.25 mm.

Två nätter med minimalt att göra på jobbet, har gjort att tröjan "Elementary" växt en del. Det är ju en lång transportsträcka från ärmhål till midja, och det är perfekt nattstickning!
Är riktigt nöjd med mitt garnval, även till detta projekt. Känns så skönt att använda garnerna i lagret....
Annars händer det inte så mycket här. Jag går mina hundpromenader, stickar lite och laddar batterierna mellan jobbnätterna. Sista året tycker jag att det känns mer slitigt att jobba natt. Visst har det väl med att göra att det är betydligt mer att göra under natten, än det var för något år sedan. Och sen är det ju bara att inse att kroppen blivit något år äldre också (även om det är svårt!). Men det är bara att kämpa på. Än är det flera år kvar till pension.......
På hundpromenaderna stöter vi på stora flockar med Sidensvansar.
Bild lånad på nätet.
De hörs på långt håll med sitt speciella "svirrande" läte. Det är ju de röda bären de är på jakt efter. Jag tycker sidensvansen är en så vacker fågel, nästan lite exotisk......

Halva november har passerat och snart är det dags att pynta för advent! Har faktiskt börjat handla julklappar till barnbarnen. Man får ju passa på när det dyker upp bra saker till rätt pris! Lättast att handla till är ju de två minsta..... Till de större barnen blir det nog presentkort eller pengar. Mycket handlas ju på nätet nuförtiden! Men någon liten sak vill jag ju allt stoppa i paketet också. Mormors/farmors hemmastickade mössor brukar gå hem..... Vi får se vad det blir i år!

SES!!

Inga kommentarer: