Sidor

söndag 27 september 2015

Jodå, jag är kvar.......

Vet inte varför jag har lite svårt att sätta mig framför datorn??? Men det kan ju vara det fina höstvädret?! Vill inte "sitta inne"!! Så det blir ju en massa annat gjort...... Långa promenader med hundarna, ännu längre cykelturer med mannen, gos med barnbarn och så stickas det ju naturligtvis! Och framför allt så njuter jag av tillvaron!
Eftersom jag "monogam"-stickar för tillfället så är Bellakofta nummer två klar! Extra lång enligt önskemål.













Levererad till mormors "stora" flicka som precis fyllt nio år.


När jag lämnade den äldre kusinens kofta (mörkblå Bellakofta) fick jag genast en förfrågan om jag inte kan ( och vill ) sticka en kofta till yngste grabben i den familjen??? Klart jag kan! Så på stickorna är nu ännu en kofta, men betydligt mindre i storlek. Stickar till 1½ år, med garn inköpt i Lysekil. Även den här är efter Lene Holme Samsoe förträffliga mönster. Uppifrån och ner! Vilket suveränt sätt att sticka på. Minimalt med montering! Det passar mig perfekt.
Försöker att inte ha mer än ett arbete igång...... Och i höst har jag faktiskt lyckats med det!
Vad jag inte lyckats med är ju det där KÖPSTOPPET! Hur svårt kan det va'????
Jag hoppade på en "Garnklubb"!! Fyra paket med garn levereras hem under en period av ca 6 månader...... Har varit på väg vid två tidigare tillfällen att anmäla mig. Så det var väl lika bra att "slå till"?? Hoppas det blir garn jag kan njuta av......

Har bestämt mig för att sticka en "Arvingen" igen. Denna gången ska jag använda Merinoullen från Madejas tillsammans med Kid Silk Mohair, en tråd av varje. Hoppas det blir rätt masktäthet.......
Sen blir det ju lite sockor. Både till mannen och mig. Får väl sticka några till de minsta barnbarnen också. Det kan ju behövas i vinter. Och garn de har jag ju i massor....... SUCK!
Tänk om jag kunde låta bli de där impulsköpen?? Får väl jobba på det!!

Tänk om jag kunde teckna.......

SES!!


1 kommentar:

Henrietta sa...

Köpstopp är värdelöst! När man inte får handla så handlar man som aldrig förr! Låter skoj att få garn som du själv inte valt!
Ha det så gott!
Kram Henrietta