Sidor

torsdag 23 juli 2015

Blåst?!

Ja jisses vad det friskar i idag!
Efter mer än en vecka på Campingen behövde vi lite lugn och ro. Visst är det kul att Campingen är fullbelagd, men det frestar ju på med allt tjo och stim också. Så vi packade ihop och körde några mil väster ut till Nogersund. Stor Ställplats med utsikt mot Hanö.
Vädret är soligt men ack så blåsigt! Men vi har suttit i lä bakom husbilen och njutit av lugnet....
Vandrat bland de små husen och bara laddat batterierna.
Cyklat till Sölvesborg i stark motvind.... PUH! Tur jag har elcykel. Handlat rökt fisk på Hennings Rökeri i Hällevik. Så i kväll ska vi frossa på rökt Smörfisk, rökt Lax, och en och annan sillinläggning. I morron bär det hemåt igen. Det är redan dags för ännu ett nattpass!
Medan vi laddat batterierna har jag stickat på Topen till Siri. Jodå, jag fick i hop mönstret till slut och eftersom garnet är drygt stickar jag en tunika istället.......
Nu är det bara att sticka räta maskor runt och göra en och annan ökning i sidan...... så då blir det ljudbok i öronen.
Visst har jag det bra??
SES........

Inga kommentarer: