Sidor

fredag 1 maj 2015

Det där med garn......

Garnodyssé......
Välkomstpaket
Komplettering till det gula Onion




Kid Mohair handfärgat

Noro bomull/ull - samma färgbad
Das Paar sockgarn, vinst

Kalinka 41 med mönster


Teetee Cacao, öglealpakka - vinst









Jodå det blev många meter garn! Och rent krasst behövde jag ju inget av dem...... Men man måste ju sponsra garnbutikerna som kommit till ett Stickevent! Eller hur???
Det är väl egentligen bara Norogarnet som jag inte riktigt vet vad det ska bli.... men det äter ju inte bröd där det ligger!

Vi har varit på tur med Husbilen u i veckan. Västkusten blev det, för det var där solen fanns, i alla fall till att börja med.....


Vi stannade till vid Ranarps strandängar i närheten av Vejbystrand. Tänkte oss en övernattning på parkeringsplatsen..... Men se, det var inte tillåtet. Vi fick i alla fall en fin promenad i solsken innan vi åkte vidare mot Halmstad.
Halmstad har ordnat det fint med ställplats i närheten av Centrum och vid Nissans strand.
Eftersom vi inte varit i Halmstad tidigare blev det två övernattningarna och stadsvandring, så klart.










Självklart blev det ett besök hos Irene och "Nystan och Härvor"!!! (arrangören av Stickhelgen i Steninge). Vilken trevlig butik!

Stannade länge och blev bjuden på fika och så var det ju en massa prat, naturligtvis! Tack, Irene för en fin eftermiddag!
Har ni vägarna förbi Halmstad och älskar garn - gör ett besök!! Det är det värt, jag lovar!!

Hemma igen lagom till Valborg. Det blev en av de där riktigt långa promenaderna i Rosenholm, med hundarna! 2½ timme var vi ute och vi gick nästan 1½ mil! Det finns en motionsslinga som är 9 km och den brukar vi gå..... Nu har det varit skogsmaskiner och fällt skog runt spåret. Jisses vad det var svårt att hitta rätt.

Men som tur var hittade Qeylah stigen åt mig!! Vi gick i motsatt rikting till markeringarna, så de var inte alltid så lätta att hitta. Men vi kom runt till slut! PUH, vad vi var trötta resten av dagen..... Så eftermiddagen blev det soffhäng med Vitamin D på stickorna!
Den växer sakta, men det står i alla fall inte still! Älskar fortfarande mina Bambustickor från KA! Så sköna att sticka med och funkar så bra med lingarnet.

Nu är det ny månad - MAJ. Måtte det bli bättre väder än det April bjudit på!
I kväll väntar första jobbnatten. Känns inget vidare när man varit ledig i 10 dagar! Men, men två nätter går snabbt!
Ha de' gott!
Ses.....

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Jistanes. vad du har handlat. Kalinka-garnet är jag mycket förtjust i. Men jag har kommit av mig alldeles när det gäller stickningen. Var sak har sin tid - ligger mycket i det uttrycket!

Pysselfarmor triggade igång mig rejält vad gäller målningen, och nu har den fått egen tid, mycket tid.

Ja, vädret är som det är. Kallt och varmt på samma gån. Ena stunden haglar det, andra stunden kan man sitta ute och fika. Fördelen med detta väder är att våren inte exploderar utan kommer lite mer i maklig takt.

Jodå, jag hänger där hela sommaren! Har sålt några tavlor tidigare år, men de har varit i en annan stil om än katter. Får se hur detta går!

Bästa Hälsningar
Eva