Sidor

söndag 19 april 2015

Snart så!

Bara en knapp vecka kvar till vårens stora evenemang för mig! Stickhelg i Steninge! På fredag bär det av mot Västkusten och en hel helg med likasinnade. Ska bli så kul att riktigt få frossa i stickning, garn och dessutom få lära sig lite nytt. Två Workshops har jag anmält mig till. Det var inte lätt att bestämma sig, för egentligen hade jag ju velat gå på alla!! Men det kanske blir fler gånger.......
Sen sist har vi kommit på plats på Campingen! Vi valde väl inte den bästa dagen att flytta ut på..... Jisses vilket väder det var här i fredags! Åskskurar med hagel och blixt och dunder. Blött var det innan och efter allt regnet blev det ju inte bättre. Men i helgen har det varit uppehåll i alla fall. Och det lovas ju vårtemperaturer i veckan som kommer. Ser fram emot det!!!
Det finns fler än vi som börjat campingsäsongen! Men de flesta åker väl hem i kväll och kommer tillbaka nästa helg. Så tillsvidare behöver vi inte trängas i duschen!

Ny cykel har jag köpt till mig själv i födelsedagspresent! Tycker att jag är värd en Elcykel, jag också. Det blev en något billigare variant än de mannen införskaffade förra året. Men efter dagens provcykling känner jag mig mer än nöjd. Saknar förstås fotbroms, på den här Mountinbiken men man kan inte få allt. Så i kväll blir det till att cykla till jobbet (om det inte regnar...).

Har en liten aning om vem som kan vara min hemlige vän i Stickameras Hemlisbyte...... Får se om det stämmer när sista paketet kommer?!

Stickat har det blivit på Vitamin D, lite då och då. En ny disktrasa finns också på stickorna - den får följa med till jobbet. Nystat om ett nystan Zauberball sockgarn, från stashen, så jag kan sticka två sockor på en gång. Tänkte starta upp sockorna, så jag har lite att ha med till Steninge..... Men det kanske inte blir så mycket stickat där?? Misstänker att det är fler än jag som är lite pratglada.......

SES!!

Inga kommentarer: