Sidor

söndag 8 februari 2015

Blött.....



Så här såg det ut på min eftermiddagsrunda med dogsen idag!
Det var inte helt lätt att ta sig förbi utan att få blöta tassar! Ja, nu klarade ju jag mig torrskodd, med Lundhagskängor på fötterna, men hundarna funderade länge om de verkligen skulle behöva följa med mig genom allt vattnet! Jodå, vi kom igenom och som belöning fick de rusa av sig på fältet, där det var torrare.
Q är fortfarande snabb och hinner i bland i fatt den betydligt snabbare whippeten! Hm, det är ju så att Q genar lite för att få tag på och stoppa sprintern! Men vad gör det, de är så nöjda med att få leka "ta fatt" ett tag.

Seg som vanligt när jag "gått av" mina nattpass, så idag blir det inte så mycket presterat här. Kanske lite sockstickning framåt kvällningen.......
Min Mini Mania Scarf växer lite i taget. Den bruka få följa med till jobbet, för det är ju ett sådant där perfekt projekt som man inte behöver kolla mönstret hela tiden. Det är ju även en perfekt TV-stickning. Men varven är långa och garnet är tunt...... Men den ska nog bli klar den också. Jag har gjort av med de allra flesta sockgarnsresterna nu, men vill ha lite mer bredd på den. Så jag har faktiskt plockat fram ett oanvänt nystan att komplettera med!
För övrigt på stickfronten, så är min Follow Your Arrow 2, numera ett nystan! Nej, den här gången tilltalade inte mönstret mig. Kanske jag valde fel garn också.... Men, men det finns så många andra fina sjalar på min lista, så det är väl bara att sticka en annan, eller??
Blir det ingen sjal stickad, så kanske det kan bli en tröja från boken "Fiskartröjor" av Alice Starmore! Fick allt lite smak på att sticka tröjor, när jag gjort klart min Owls! 

Nej, nu ska jag surfa runt och botanisera bland garner till min "hemlis"-vän!

På återseende!!

Inga kommentarer: