Sidor

onsdag 3 december 2014

Te med honung!!

Sliskigt sött blir det men just nu det som funkar bäst för halsen som "brinner som eld"! Även näsan börjar ta för sig av förkylningen....SUCK! Dessutom blir det ett stort hål i lönekassan, med en karensnatt och en sjuknatt. "Tur man är så välbetald i Landstinget"! (Vilket skämt!!)

I morse ( läs förmiddags) när jag orkat släpa mig ur sängen och passerat toan, hade jag fått hjälp med stickningen...
Vet inte varför de där Vinthundarna har sådan kärlek till mina garner?? Men nu är jag på banan igen. Garnet är omnystat och babybyxorna växer så sakta med ett varv i taget.
I dag går det i ultrarapid. Men jag har ju någon vecka till på mig, så det finns hopp. Vill så gärna börja på något nytt....... Men har bestämt mig för att vänta till byxorna är färdiga.

SES!!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Har gått och väntat på den där förkylningen i flera veckor nu, men det gör bara ett hastigt besök på mornarna för att sedan dra iväg någon annanstans. Måtte det så förbli!

Jag har tagit för vana att lägga garner och stickning på väl dolda och otillgängliga ställen för djuren, garner verkar vara häftiga "leksaker".

Keplers nya bok måste man förstås läsa/lyssna på. Men först måste jag välja något mer lättsmält när jag väl är klar med Himmelstrand. Risken är att man annars tappar fattningen och blir som token av alla hemskheter.

Krya på Dig!