Sidor

onsdag 31 december 2014

Med fullt ös in i det NYA ÅRET......


Så det är lika bra att börja med att önska alla som tittar in ETT GOTT NYTT ÅR!!!

Som vanligt firar vi Nyår i vår ensamhet med hundarna. Inga raketer eller smällare, men däremot blir det lite gott att äta och så något drickbart att skåla in det nya året med. 
Eftersom vi bor i ett bostadsområde med en hel del tonåringar, så lär det nog bli "smällande" ändå!

Min vana trogen har vi gått en riktigt lååång hundpromenad på förmiddagen. I dag fick kameran också följa med! Inte det bästa vädret att "fota" i, men det är ju så det är.....
Här kommer en lite bilder från Skärva:



Det har ju varit flera dagar med kallt väder och flera minusgrader på termometern, så isen har faktiskt lagt sig i de grundare vikarna. Men nu töar det och det syns väl tydligt vilket gråväder det är idag.
Trots allt var det en riktigt skön promenad. Och syftet var ju att få lite trötta hundar, så de orkar med smällandet som brukar börja under eftermiddagen!

Även i Ån har isen lagt sig.... Men här försvinner isen snabbt när vattnet strömmar på.

Några Nyårslöften då??
Jodå, jag ska jobba vidare på mitt garnförråd??!! Behövs verkligen!! Jag inventerade mitt sockgarns förråd...... och det behövs inga fler sockgarner på läääänge!! Lika dant var det med sjalgarnerna, SUCK! Jag får hoppa över Symässan i Malmö till våren......
Dessutom ska jag lägga en guldpeng för varje 50 gram som stickas upp och en tjuga för färdigt arbete (en tia för lite mindre saker). I år har jag lyckats få ihop 1040 kr!!
Hoppas det kan bli lite mer nästa år........ och att förråden krymper!!

GOTT NYTT STICKÅR!! 
Vi ses 2015......

2 kommentarer:

Eva Hudin sa...

God fortsättning! Fina bilder du lagt ut! Som jag skrev på min blogg, jag är mycket förtjust i vinterns färger. Inga nyårslöften här, jag vet att jag bara blir besviken när jag bryter dom. Någon sa: Nyårslöften är till för att brytas. Kanske det!
AnjoBanjo är helt orädd för det jädra spektakel som utspelar sig på nyårsaftonsnatten. Jag har haft hundar som varit livrädda, skakat, dreglat osv så jag är mycket, mycket tacksam för att Anjo inte verkar bry sig.
Ha det!

Pysselfarmor sa...

Ja stackars hundar....och andra djur. Det finns även människor som är förskräckta när det smäller. Sonens yngste hund på 4 kg tillbringar alltid nyårsafton mellan toalettstolen och väggen.

Nä inga nyårslöften här!

God fortsättning!

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/