Sidor

torsdag 25 december 2014

God fortsättning på JULEN!

Ja, jul blev det ju trots att termometern visade mer än 5 plusgrader och regnet öste ner med jämna mellanrum!

Och Tomten kom med paket till stora och små! Men mest till små.....
I år firade vi julafton med sonen och hans familj, mina föräldrar och syskon. Som vanligt på Ön hos föräldrarna, eftersom mor är pälsdjursallergiker och vi alla har hundar och/eller katter.
Dottern var hemma med sin höggravida mage och tog det lugnt, tillsammans med sin familj. Det ska ju "knipas" över nyår, hade hon tänkt.... Ja, ja, de små kommer när de är "färdigbakade" och då går det inte att knipa! 26 december är det beräknat till.......
Så mycket stickat har det inte blivit de sista dagarna. Gjorde klart ett par LEOPARD-vantar som levererades tillsammans med sockorna, dagen innan julafton.
Tror nog de blev godkända....... Kvar av garnnystanet är 35 gram, men det räcker nog inte till annat än utfyllnad tillsammans med annat garn.

"Lillajulafton" gjordes julskinkan i ordning och provsmakades så fort den lämnat ugnen. Vid sådana här tillfällen är det inte svårt att få "kökshjälp"!! Janssons frestelse och dansk rödkål tillsammans med skinkan, prinskorv och köttbullar förgyllde sedan vår kväll.

Idag har vintervädret anlänt! Flera minusgrader på termometern och en strålande sol! Enda felet är en bitande kall "nordan"! Det är väl enda nackdelen med att bo vid havet: här blåser det alltid!!

Efter ett par dagar utan stickor i händerna, ska jag nu återgå till det vanliga. Ska bara bestämma mig för vad jag vill sticka?! Har massor som jag vill göra.... och garnbrist har jag heller inte!!

På återseende!!

Inga kommentarer: