Sidor

torsdag 21 augusti 2014

"Arvingen".

När sockorna lämnat stickorna, var det dags att ta tag i det sista på "Arvingen". En halv ärmmudd och så kragen. Och visst räckte ett nystan, precis som jag trodde!












Inte de bästa bilderna, men jag får fixa andra när vi kommer hem. I vilket fall som helst är jag supernöjd med resultatet. Och den har varit riktigt kul att sticka.
Så nu är alla stickor tomma!! Vilket elände, att försöka hitta ett projekt som passar för husbilsliv. Garn har jag ju..... Misstänker att det blir ett par sockor, till att börja med. Sen brukar idéerna komma farande.
Det blev ett stopp på Kampes Spiineriprodukter, innan resan gick vidare mot Strömstad. Där fanns garn i massor! Både deras "egna" och andra märken. MEN, hör och häpna! Inte ett endaste nystan fick följa med hem! Ullgarnerna var av den där "lite råare" sorten. Så jag kände genast av irritationen i hals och näsa! Alltså inget garn som jag kan sticka med. Behöver de där lite mjukare fibrerna, som alpacka och merino. Men konstigt nog har jag kunnat sticka "Arvingen" i Vikinggarns Naturgarn! Kanske för att jag suttit ute mesta tiden när jag stickat på den??
Nu ska jag leta inspiration till nya projekt! Det passar bra idag, när de regnar!

Ha de'  gott!

Inga kommentarer: