Sidor

torsdag 17 juli 2014

Snart!

Är det min tur att få semester! Bara tre nätter kvar att jobba, sen väntar flera veckors sammanhängande ledighet! Ska bli så gott!
Medan jag väntar blir det lite stickat! Fick börja om med en storlek större stickor på mitt senaste projekt!
Nu stämmer masktätheten, men det är ganska jobbigt att sticka med så stora stickor! Men arbetet växer ju fort, så varför klaga?? Det känns ändå roligt att sticka något annat än sjalar och sockor...... Men rätt vad det är sitter det väl en sjal på stickorna igen!
Sol och värme har vi haft i flera dagar. Pustar i skuggan och kyler kroppen emellanåt med ett dopp i havet. Men jag får väl inte klaga, för det är ju inte så kul när regnet vräker ner. Och det gjorde det i helgen som gick. Ja då behövde jag inte gå till stranden för att bli blöt......

Vildhallon, blockade jag igår. De satt fint tillsammans med vaniljglass efter middagen.
Och resterna smakade bra i frukostfilen i morse.

Idag blir det tandläkarbesök. Tillhör den generationen som har munnen full av amalgam! Och nu kommer nackdelen av den hållbara lagningen. Tänderna ramlar sönder, när amalgamet utvidgar sig..... Ja där ryker en stor slant av semesterkassan i eftermiddag. Tur jag redan handlat på mig en massa garn!

Inför semestern har jag skrivit en lista på var det finns garnaffärer! Vissa orter vet jag redan att vi kommer att passera, och då måste jag ju besöka den lokala garnaffären, eller hur? Andra orter är oskrivna kort på resa.
Ja, då var det bara att ta tag i dagens program. För efter tandläkarbesöket blir det nog inte så mycket gjort!
Ha de' gott, go' vänner!

Inga kommentarer: