Sidor

onsdag 2 juli 2014

Låg prioritet!

Det har datortiden för tillfället!! Det blir bara inte av att jag plockar fram datorn, nu när vi bor mobilt.
Men idag avlöser åskskurarna varandra så vad passar bättre än att surfa runt i "cyberspace"??
Passar ju på att göra ett inlägg här på bloggen också, så jag inte glömmer bort hur man gör!! Känns som det blir väldigt sällan den uppdateras......
Idag är vi på utflykt, till Kalmar har vi farit. OCH är man i Kalmar måste man ju besöka en garnaffär! Eller hur?? Hittade äntligen till "Ariadnes garn och kuriosa"! Oj, vilken trevlig affär! Där kunde jag stannat lääänge. Och garn fick också följa med hem..... Det får säkert plats lite till hemma i förrådet! För en gångs skull köpte jag garn till utsedda projekt! Inte likt mig, precis!! Nu ska bara mönstren inhandlas från Ravelry.....

Min sjalstickning är snart klar! YES! Bar fyra mönstervarv plus avmaskningen kvar. Och sjalen blir så fin.... Men det där med att fota pågående projekt, har ju inte varit min starka sida, så någon bild finns inte ännu.

Vi har varit och tittat på "finbilar", mannen och jag. Nostalgia Festival, var det i grannstaden i lördags. ÅH vilka bilar! Vem skulle inte vilja ha en sån här:
Ja det fanns ju hur många fina bilar som helst......
...... av alla de sorter:

I flera timmar gick vi runt och beundrade skönheterna! Regnet hängde i luften, men vi klarade oss torrskodda. Hundarna var med oss, och väl hemma igen sov de gott. För visst är det tröttande att titta på bilar?!

I morron hoppas vi på bättre väder, när vi åker över bron till "Solens och Vindarnas Ö".

SES!!

PS.
Efter allt regnande kan man få se såna här skönheter när man är på promend!
Kopparorm, storlek större!

Inga kommentarer: