Sidor

tisdag 6 maj 2014

Tredje gången gillt.

Det blev det innan jag fick till avmaskningen på min sjal, It's A Mystery. Picot-avmaskning, inte så svårt om man läser mönstret rätt, och inte har för bråttom!! Efter att ha stickat baklänges två gånger så blev det till slut rätt, tredje gången! Så igår blev sjalen äntligen klar! Nu väntar bara blockningen.... Och det får bli när jag har "tvättstugan" någon dag framöver. Men jag vill ändå visa det oblockade resultatet, så håll till godo!








Sjalen ska blockas "hårt", så den kommer att bli stooor! Jag har stickat min sjal i tre nyanser lila, för jag bestämde mig för att använda garn från lagret. I mönstret ska det vara två färger med ca 350 m av varje. Men som sagt, "man tager vad man haver". Och jag tycker inte resultatet blev så dåligt.....

Det gick åt nästan ett nystan (130 m) mörk lila, cirka ett och ett halvt nystan mörk ljung (210 m) och två hela nystan ljus ljung (300 m) allt av Sandnes Mini Alpakka. Så det blev lite påfyllning i min "sparbössa", bååde för garn och färdigt projekt. Så nu är frågan, vad som ska hamna på stickorna härnäst?? Är lite sugen på den här, Eeek om maskantalet stämmer med mitt lingarn?? Får väl sticka en provlapp..... Annars får det väl bli en kortärmad kofta, efter Tant Koftas "Uppifrånochner"-mönster. I vilket fall som helst, så måste jag sticka provlapp!! Jag får väl ta med mig stickor och garn till jobbet i kväll! Kanske det blir en stund över.....

I dag gjorde jag ett besök i en av våra Garnaffärer. Tänkte få lite inspiration.... Men jag fick skynda mig ut, innan köpbegäret slog till. Det är ju 35% rabatt på Drops ullgarner, under hela maj!! Och jag har ju inte behov av mera garn.... eller??

På återseende!

3 kommentarer:

Henrietta sa...

Det ska bli skoj att se den blockad. För den var riktigt fin! Behövde du säga 35 %???
Ha det så gott nu!
Kram Henrietta

Pysselfarmor sa...

Fantastiskt fin! När jag har rensat i min UFO-hög ska jag sticka en sjal! Det är så kul.

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Anonym sa...

Sjalen blev jättesnygg.... ja som allt annat du gör =)