Sidor

måndag 19 maj 2014

Ännu mera GARN!!!

Visst blev det "garnfrossa" i Höganäs! Redan innan hade jag bestämt mig för att testa lite av "Tant Kofta's" egenfärgade garner. Så jag kan väl säga att det blev en dyr dag! Men oj! vad fina garner jag fick med hem!! Undrar om det blir något stickat av det, eller jag kanske bara kommer att njuta av de fina härvorna....
Trekking, sockgarn (75% ull, 25% poyester, 420m/100g) i två färger! Antingen blir det en sjal, eller så blir det precis det som det är avsett till: sockor!
Sen hade jag bestämt mig för att handla ett "Sjal-kit" också. Så det blev "Karusell" valet föll på.
Garnet är Filisilk, (70% merinoull, 30% silke, 600m/100g). Tur jag hade lite födelsedagspengar att spendera......
Med hem följde också en härva Linea, tänkt att randa min "Molly" med om det blir knappt med det limegröna garnet.
Hittade även ett nytt sockgarn, som måste testas!
Något tjockare än de sockgarner jag brukar sticka med. Men en bomullsblanding som gjorde mig nyfiken. Ska bli spännande att sätta stickorna i!
Jag skulle kanske hoppat på den där "Sockutmaningen" som Dödergök drog i gång för ett tag sedan???
Äsch, jag får väl sticka sockor som vanligt, dvs på mitt nattjobb!!
På tal om sockor, så är mannens 46:or snart klara...
En liten bit till på skaften...... Men snygga hälar tycker jag att det blir när man stickar "tå-upp"!!
På "Stickfestivalen i Höganäs" fanns det en del "workshops" att anmäla sig till. Men jag visste inte riktigt när vi skulle vara på plats, så jag fick nöja mig med "garnfrosseriet"! Och det var alldeles tillräckligt!!
Efter Höganäs åkte vi till Mölle. Vi hann lagom komma på plats, så öppnade himmeln sig! Sen regnade det hela kvällen!! Vi hade ju planerat in en vandring på Kullaberg, som dagens utflykt. SMHI lovade regn till lunch, så vi drog iväg ganska tidigt för att slippa bli blöta. Men regnet har inte dykt upp och vår promenad blev längre än vi planerat. Drygt 17 km har vi gått idag, uppför och nerför Kullaberg, så nu är vi trötta, både två och fyrbenta!! Inte blev det så mycket fotograferat idag. Vi har ju varit här förut! Men en klunga Orkidéer var jag ju tvungen att föreviga:












I kväll blir det nog inget stickat..... är alldeles för trött!!

SES!!

Inga kommentarer: