Sidor

torsdag 10 april 2014

Populärt!!

Ja, det verkar det vara med Dödergöks Sockutmaning!! Nästan varenda blogg som jag följer har "hoppat på"!! Och jag då?? Tror inte det..... Jag tänker nog sticka sockor som vanligt! Dvs det är det perfekta "jobbsticket", så sockorna kommer i den takt som jag hinner sticka något på jobbet. Så det så! Men visst kommer jag också att använda garn från mitt lager! Det blev ju påfyllt när jag var på Symässan i Malmö. Och så har jag surfat runt lite och klickat hem nytt garn från England!!
Garnet finns säkert i någon svensk web-butik också, men nu var det inte garnet som jag egentligen skulle handla....
Utan det var lite fler stickor!! Ja, ja, jag vet att jag har mååånga, men nu var det några som jag ville testa...
Så det blev ett "set" med tre olika sorter Knit-Pro. Långa tippar har jag inte så många och de behövs i bland. Och det här paketet innehåller de storlekar som jag använder oftast, så inte kan jag få för många av dem?? De fyrkantiga i metall, är jag mest nyfiken på! Ska bara hitta rätt projekt till dem. En sjal kanske???

Gårdagen bjöd på ett riktigt busväder! Men ut måste man ju ändå!
Säkert vårtecken, när "Moses" kommit på plats i ån!
Det var bara att klä på sig efter väder och gå långrunda med dogsen ändå! Kan nog påstå att det var skönt att komma in och få av de blöta kläderna efter entimmespromenaden....
De var väl inte överförtjusta i regnet, de där fyrbeningarna!




Eftermiddagen satt jag i TV-fåtöljen, stickade på mannens sockor och njöt av gammal favoritfilm: "Erin Brockovich", med Julia Roberts.
Har sett den "ett antal gånger". Men tycker faktiskt den är lika bra varje gång!!




I veckan som gått, har vi testat agility, Zelda och jag! Och.... det gick väl som förväntat! Ganska bra. Men det är ju bara att inse att det är fokusering på lydnad och följsamhet vi får träna på först! Men kul hade vi! Tyvärr blir det inga fler gånger för oss, för halva kursen skulle vi missa, pga att jag jobbar som jag gör! Men vi kommer igen till hösten! Och då har vi förhoppningsvis hunnit träna mer lydnad! (Måste bara motivera mig att tycka det är kul....)

Årets Påskägg är också inhandlade! I år blev det inte Lasse Åberg motiv utan de här Filurerna:
Så fina! Och sen har jag fyllt dem med ELIT-choklads egengjorda CHOKLADTRYFFEL! Smaksatta med diverse godsaker, som lakrits tex.....
 Smälter som smör i solen..... Bara så goda!!!!

Nu får det allt vara "färdig rapporterat" för idag!
På återseende!

1 kommentar:

Henrietta sa...

Det garnet är så fint! Jag har köpt det på Ull o Lull. Saknade dig i tisdags! Du får din skalare nästa gång vi ses!
Ha det så bra!
Kram