Sidor

onsdag 30 april 2014

Den som väntar på något gott.......

Och jag har väntat, och väntat. Till slut trodde jag att posten slarvat bort mitt sista "Hemlis-paket"!!
Men idag, låg det där och väntade i brevlådan!! OCH VILKET PAKET!!! Så nog var det värt att vänta på!!
Två stora härvor limegrönt Linea! Rött te med smak av Champagne och grädde och så salt lakrits!! Tack snälla Hemlige vän för ännu ett super paket!! Du har verkligen lyckats skämma bort mig! Jag har inte lyckats gissa vem du är. Hade en fundering, men den sprack, så jag är sååå nyfiken på vem du är!
Kommentera inlägget, så jag får min nyfikenhet stillad!!
Undrar om min hemlis kunde läsa mina tankar om en kortärmad kofta i lingarn?? Jag har tre härvor Linea (som också går i grönt) i mitt lager, så det kan kanske bli något av allt det gröna??
Tyvärr blev inte färgåtervinningen den bästa, på garnet från mitt lager.

Te och lakrits ska åtnjutas på jobbet i kväll/natt. Funderar på om det är någon idé att ta med sticket en sån här kväll?! Det brukar bli fult upp att göra.......

I dag har det blåst en kall vind från havet, så förmiddagen satt jag inne och stickade tillsammans med fyrfotingarna......
Jodå, mannen satt också i ett hörn och "jobbade" med datorn. Eftermiddagen blev det långpromenad med dogsen. Vi kan ju inte bara sitta och mysa. Mannen fick åka till lägenheten och pyssla med tvättmaskinen lite. En rätt bra arbetsfördelning, tycker jag!

Önskar er en fin Valborgsmässoafton!
På återseende!

3 kommentarer:

nattugglan sa...

Så fint garn du fick..det är svårt om man inte lyckas klura ut vem det kan va..Jag är det inte;O):Ha en bra 1 maj!

Luxxie - kreativt kaos sa...

Hejsan! Det är jag som har varit din hemlis under de här månaderna :) Vad kul att du har gillat paketen! Hade faktiskt köpt garnet precis innan du skrev att du var sugen på en linkofta så jag tyckte det var väldigt kul att det var lite sådant du skulle få :)
Jag är ledsen att paketet blev sent den här månaden också, tidigare så har jag skickat från ett köpcentrum som vi brukar handla på (när vi lånar en bil) men vi hade ingen bil den här gången så jag har försökt hitta ett ställe i stan som inte bara säljer de gröna paketen utan också tar emot dom, det fanns inte många sånna tydligen. Tur att det hann komma fram innan månaden var slut.

Det har varit jättekul att skicka paket till dig!
Kram Linnéa H

Luxxie - kreativt kaos sa...

Vad glad jag blir att paketen var passande!
Tack, vad kul att du gillade min blogg det vore jättekul om du hängde kvar. Jag kommer absolut fortsätta kolla in hos dig :)

Tack, ja, det är en bit kvar, får hoppas att det håller hela vägen :)