Sidor

lördag 15 februari 2014

Nu vill jag ha VÅR!!!

Fick lite vårkänslor i går när jag gick längs Ån i byn. Fåglarna höll väsen och solen tittade fram lite då och då.
 Bara några små snöfläckar kvar! Men jag vet att det fortfarande kan komma mera snö och bli flera grader kallt! Även i vår del av landet. SUCK!
Men hoppet om vår ökade ju med 100% när jag hittade "vårens" första Snödroppar! De tryckte lite förskräckta under en Hasselbuske, så det blev till att böööja på kroppen för att föreviga dem, PUH!

Idag är mina bästa vänner de här:
Kaffe och huvudvärksmedicin
Har sovit alldeles för lite efter mina två jobbnätter och avslutade gårdagen med en god middag och lite rött! Anande nog att den där migränen skulle göra sig påmind till dagens uppvaknande. Och som ett brev på posten infann den sig! Så idag har det inte blivit så mycket gjort. Kortare hundpromenad i regn (underkylt sådant), en tur till Konsum för att fylla på färskvaror och efter lunchen blev det allt en liten eftermiddagslur! Så nu känns huvudet mer normalt, men migränen lurar fortfarande bakom pannbenet!

På stickfronten inget nytt!!
Stickar på min sjal. Lååånga varv nu, så det går sakta framåt. Men snart så är den klar!
Halvvantarna till F fick flera varv när jag jobbade, så de är också snart klara.
Så snart är det dags att välja nya projekt...... Har väl några önskemål/funderingar om vad jag vill göra. Ska bara se om några av garnerna i lagret passar till det jag tänkt mig?! För några nya garner ska jag inte handla än på ett tag!! (Tror jag.....)

SES!!!

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

hua nej våren är nog inte riktigt på väg än i Stockholmstrakten snöade det en stund idag.
http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/