Sidor

fredag 31 januari 2014

HEMLIS 1/2014

Jag har anmält mig!!
Här kommer svaren på frågorna:
1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag stickar helst i ullgarner eller ullgarnsblandningar. Gärna merinoull eller alpakka. Silke är ju inte fel om det finns iblandat. Stickar inte gärna i ren akryl, men undantag finns ju alltid.
2. Vilka är dina favoritfärger?
Lila, cerise och grön. Gärna starka färger.
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Orange!
4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Stickar det mesta på rundstickor och föredrar metall. Nya favoriter är HiyaHiya med utbytbara tippar! Ljuvliga att sticka med!
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
 Har stickat av och till sedan jag lärde mig i syslöjden. Har väl alltid haft något på stickorna, men sedan jag började jobba natt för 5 år sedan har stickning blivit en favoritsysselsättning. Är väl en "mittemellan". Men utmanar gärna svårigheter!
6. Dricker du kaffe? Te?
Är Tedrickare (gärna rött, men inte för fruktiga sorter). Tar gärna en Latte till eftermiddagsfikat!
7. Är du allergisk mot något?
Nej.
8. Vilken slags musik tycker du om?
Det mesta.
9. Favoritgodis?
Lakrits och Choklad gärna i kombination. MEN jag äter nästan aldrig godis!!
10. Håller du på med någon annan “skapande hobby”, förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Egentligen inte men syr på symaskinen till husbehov. 
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv…
Stickar det mesta, men sjalar är lite speciellt!
12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej
13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Faktiskt inte! Det är stundens ingivelse som startar nya projekt.
14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Har stickat flera till mig, men de har alltid fått andra ägare! Handledsmåttet är 16 cm.
15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
JA
16. Stickar du sockor?
JA
17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Storlek 38 
18. När fyller du år?
21 April
19. Stickar du med pärlor?
Har gjort det några gånger och tycker det är kul, men pilligt.
20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Läser (lyssnar) framför allt på deckare men även en och annan roman slinker förbi.

Älskar att vara ute i skog och mark. Så ibland får stickningen stå tillbaka för långa härliga hundpromenader.
Är nog en riktig "Garnsamlerska"!!

3 kommentarer:

Henrietta sa...

Ja visst ska det bli skoj!!
Kram

Eva Hudin sa...

Oates ska du testa, Mörkt vatten eller Brudgummen är titlar jag kan rekommendera!
Frågan är om man ska sticka eller virka på en spets...
Här är det flera plusgrader och ganska framkomligt,
hälsar
Eva

Hedvig sa...

Kul att läsa! Har tänkt anmäla mig flera gånger, men det blir liksom aldrig av...