Sidor

måndag 13 januari 2014

Här går det undan?

Ja i alla fall om jag jämför med mig själv! Knappt har halva Januari gått och jag har TVÅ projekt klara och ett tredje halvägs på gång! De ni!!  OK, OK, det var ju inte de största projekten precis men i alla fall...
Så min mössa Fairy SnowCap blev ju klar och nu när kylan kommit, så är den invigd också! Säger bara en sak: Det där mönstret blir det fler av.
Sen är mannens Handledsvärmare också färdiga och ytterligare ett nystan från "stashen" är förbrukat.










Önskemålet var raka stycken utan kiltumme, men ändå möjlighet att få ut en tumme vid behov! Japp, de blev godkända och ytterligare ett par är beställda. De är ju perfekta att ha med som "jobbsticke". Så det får väl bli ett par till då. Ännu en guldpeng i "sparbössan", för förbrukat nystan. Men "bara" en guldpeng för färdigt resultat. Så här små projekt får räcka med en guldpeng istället för två.


Det gick lite mer än ett nystan av det lila ullgarnet jag stickade mössan i, så vad passar bättre än att fortsätta med ett mönster på Handledsvärmare från utmaningen The Great Oddments Knitdown. Den här gången blev det Gnarled Entling Mitts. De stickas "top-down" eller hur man ska säga, från fingrarna till handleden. Passar perfekt när jag har ganska begränsat med garn.
Det blev en liten modifiering av mönstret. Jag har gjort några varv resår (2a, 2r). Vill att det ska sluta åt om fingrarna. Lika rolig och enkel stickning som mössan!!
Pippitröjan har hamnat långt ner i stickväskan. Men jag får väl "ta tag" i den snart igen......

Kylan har kommit även till min del av Sverige. Marken är frusen och det är så skönt att slippa allt lerigt "klafs"! Hoppas nu att minusgraderna håller i sig ett tag........

Nu ska jag ladda hem första ledtråden till ännu en MysterieKAL! Follow Your Arrow (by Ysolda).
Har inte valt något garn ännu, så jag får se när jag startar upp den här. Det är ju ytterligare en SJAL.

Ha det gott go' vänner!!



1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Det bästa med små projekt är att de oftast inte blir liggande. Jodå, kylan kom hit också, några timmar, nu tror jag att det är plus igen, i alla fall känns det inte minus. Jag köpte ett riktigt varmt hundtäcke till Anjo, men det har ännu inte behövts.
Ha det!