Sidor

fredag 10 januari 2014

Biblioteket,

i våran stad har gott om STICKBÖCKER! Både gamla godingar och alldeles nyutkomna. Så innan jul beställde jag några som jag har stått på kö för att få hem. Men nu så, är de här!
Den där vantboken som jag läst så mycket om, på andra bloggar och på FB..... Den är precis så bra som alla säger! Där finns massor "vill göra"!!! Det svåra är ju att bestämma vilket mönster jag ska börja med??!
Jag får "bläddra" lite till i den......
"Mönstersticka i färg", var väl "så där". Samma mönster i olika uppsättningar av mössor och vantar och sedan även snarlika mönster, så nej! Den var inget för mig.
Däremot fick boken "Finstickat" mig att vilja plocka fram mina tunna Alpakagarner! WOW, vilka mönster!!
"Vantar för alla årstider" och "Finstickat" är böcker som jag vill ha i min bokhylla! Får väl önska dem till min födelsedag...... (i april!!).  För inköpskvoten för stickrelaterade saker är fylld för flera månader framåt!
I går hämtade jag mina Blockningswires på Postens utlämningstsälle!
Inköpta hos GARNCI, på Facebook. Så nu är det bara att starta upp en sjal igen!!
Jag har även lite annat smått och gott beställt, som inte kommit i brevlådan ännu.......
Ja, inte är det billigt att ha stickning som hobby!! I alla fall inte om man heter SIV!! Hahaha....
Men jag har i alla fall inte köpt mera GARN, (ännu)!
Mitt första projekt för året är nu färdigt. Så i "sparbössan" finns nu två silverslantar för ett förbrukat garnnystan och så fick det bli en "Selma" för färdigt projekt!
Fairy SnowCap. Jätterolig stickning som gick fort att göra. Kanonbra beskrivning. Och lärt mig lite nytt har jag gjort på kuppen!
På mönstret ska det vara en "pompom". Men jag valde bort den. Tycker att mössan blev fin ändå! Sitter som en "smäck" på min skalle, så nu kan det bli kallt........

See you......


2 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Det är härligt med alla handarbetsböcker, att bara ha och bläddra i och kanske få lite inspiration räcker långt. Jag menar om det inte precis blir gjort något ur dom gör ju inte det så mycket.
Fin mössa, härlig färg! I kväll tror jag minsann att det är lite kyligare i luften.
Trevlig Helg på Dig!

Eva Hudin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.