Sidor

onsdag 15 januari 2014

Att vara sticknörd-

- det är dyrt!
Innan jul jobbade jag en extra-natt. Och sådana ger ju lite mer klirr i lönekuvertet. Så jag bestämde helt raskt att jag "behövde" lite fler stickor!! Snabbt till datorn och klicka hem ett helt set med tippar och kablar från HiyaHiya! I går hämtade jag dem på Postens utlämningsställe och jag är kär.....












Mannens kommentar var -"Ett överlevnadskit?!!" Vet inte vad han menade med det? Men troligtvis var det mitt stimmande när jag inte hittade rundsticka som passade till mitt möss-stickande för ett tag sedan! Sju tippar i storlek från 2,75mm till 5mm och så fyra kablar 40, 60 80 och 100cm. Korta spetsiga tippar i metall. Perfekta till spetsstickning. Så nu får det allt bli en ny sjal att testa stickorna på!!

Idag har vi ägnat flera timmar till att "restaurera Hagmark"! Slitigt värre! Efter förra vinterns trädfällning och släpande på stockar, är det nu dags för "finliret". Nu ska allt ris och ett par decenniers löv räfsas bort! PUH, vilket jobb. Men frisk luft har vi fått och kroppen känns så där mosigt trött, så i kväll somnar jag nog ovaggad! Frågan är hur det känns i morron???? Träningsvärken kommer säkert att infinna sig........
Ja,ja, det är smällar man får ta.

På återseende.

Inga kommentarer: