Sidor

onsdag 11 december 2013

Tråksjalen?!

Sjalen i Drops alpakabouclé har legat på hatthyllan sedan den blev färdig 2011! Den var inge kul att sticka. Men nu så har jag faktiskt börja använda den! Bättre sent än aldrig! Och jag måste erkänna att den är så mjuk och go att vira runt halsen. Och den värmer mina onda axlar och nacke så gott!
Garnet var ett impulsköp (vilket garn är inte det i det här huset???) Men jag tror nog att jag omvärderar garnet och det kommer definitivt att bli fler plagg i detta mjuka goa garn! Men innan jag jag rusar till Garnaffären, så måste jag allt minska på lagret som finns i huset! Jag har inte plats till mer garn....... ( och det finns inte plats till fler förvaringsmöbler heller!)

I går fick vi en sådan där härlig hundpromenad med M och labbarna! Det har varit glest med dessa guldkorn i höst. Så vi njuter desto mer när det väl ges tillfälle! Och då spelar inte vädret så stor roll!
För det är ju precis inte något strålande vinterväder här i södra änden av landet.

Några Lussekatter har det inte blivit bakat, ännu! Tror nog att jag hoppar över det i år..... Det finns goa sådana att köpa på kondis! Vi är ju inte några "kaknissar", mannen och jag, så då går det ju att ha "köpekaka".

Nej, nu återvänder jag till min mysteriestickning.

SES!


Inga kommentarer: