Sidor

måndag 16 december 2013

Julklappsrusning?

Äntligen infann sig lite inspiration till att fixa julklapparna till barnbarnen. Så eftermiddagen har ägnats åt shopping i den högre klassen! Men nu är allt fixat! Kan väl säga att det känns ganska skönt..... Och så är det en hel vecka kvar till Julafton. Nu ska här bara njutas med stickning och glögg!
På tal om glögg. Årets bästa är Dufvenkrooks lingon och blåbär!!! Finns i vanliga livsmedelsaffärer, för det är en lättvinsglögg.

Vi hade avslutning på vårat stickcafé dagen innan Lucia. Och jag fick en så'n fin julklapp! Kolla här:
Kunde inte få en bättre julklapp, jag gillar änglar! Dessutom är det en av stickkompisarna som gjort den, så den värmer ännu mer i vintermörkret!

Och så är årets "julgran" inhandlad!!
Japp! Det här är den julgran som ska pryda mitt hem i år! PERFEKT, tar precis lagom mycket plats och är dessutom inte ivägen!

Ja, sticket går framåt. Pippitröjan växer med något enstaka varv då och då. Syltasockorna väntar fortfarande på sina hälar. Dragspelsmössan är helt klar, men inte fotad. Allt krut läggs på Morgentau, mysteriesjalen. Jag har bara några varv kvar på ledtråd två. Tredje och sista ledtråden kom i går, så jag är ändå lite efter. Men snart så.....

Ja då var det väl bara att ta tag i sticket då..... och så en stor kopp glögg!!!!

På återseende!

1 kommentar:

nattugglan sa...

Hej...ja det va mycket fint.. jättefin ängel!Jag samlar också på änglar..o julgranen, jag skulle gärna ha en mindre men inte gubben o Leif..tänkte köpa en idag då jag av till plantagen.. Men sen blev det inte..o julklapparna är inte heller klara, skall åka till Docksta på torsdag med Annicas Familjs julkappar..Här spöregnar det nu och är +5..blä vilket väder.