Sidor

måndag 23 december 2013

Julen är här!

Oavsett vad jag tycker om det.
Idag, dan före dan.... Så brukar vi alltid äta lite julmat till kvällen. Men i år startar jag en ny tradition. Vi tar sill-lunch istället och så bara den varma maten till kvällen. Perfekt, för då kan jag äta lite mer av sillen, utan att behöva tänka på att det ska få plats skinka, Jansson och diverse annat smått och gott!

Innan sillunchen, fick vi en härlig hundpromenad på Tromtö. Och faktiskt!, visade sig solen emellanåt! Det var väldans länge sedan det fanns lite blått på himlen!!

I går hade vi barn, barnbarn och mina föräldrar på middag. Mysigt att kunna samla alla. På julafton är det inte alltid säkert att vi träffar barnen. Det finns ju andra föräldrar som också vill dela julen med dem. Så jag tycker faktiskt att vi kommit på en bra kompromiss, att träffas helgen innan jul.

I veckan har det blivit två mössor färdiga. Dragspelsmössan och så en beställningsmössa med flätor.

Syltasockorna finns det hopp om att bli klara med innan det blir nytt år. Hälarna är påbörjade!
MEN Morgentau, den blev aldrig färdig!! Konstaterade vid sista ledtråden, att det inte var någon kul modell! Så den är numera ett NYSTAN, som väntar på nytt projekt!! Så det kan gå.....
Jag har "laddat hem" en hel del "vill göra"-mönster, de få gånger jag suttit vid datorn. Vi får väl se vad det blir av det?!!

Ta det lugnt i julruschen. Det blir jul ändå!'

På återseende.

1 kommentar:

Henrietta sa...

Låter som en härlig tradition utan stress och dåligt samvete!
God Jul så ses vi!
Kram