Sidor

måndag 9 december 2013

Amaryllistid......


Visst är de helt underbara de här blommorna! Det är nog första gången jag har en så mörkt röd Amaryllis. Jag har en lök till på gång. Men den ska bli vit med rosa strimmor. En ny variant för mig, den också.

Tiden rusar iväg. Bara två veckor till jul. Lite klappar fixade, men det krävs nog en tur till staden för att fixa de sista.
Sen ska mannen ha en födelsedagspresent också! PUH!

Det har blivit en del stickat sista veckan. Sylta sockorna väntar bara på hälar. Dragspelsmössan ska bara ha någon mer "ås" innan jag börjar minska för att avsluta. Pippitröjan tar jag till mellan varven, så den växer så sakteliga.
Och så är det min mysteriesjal, Morgentau. Där är första ledtråden klar och ledtråd två kom i går, så den ska jag börja på ikväll (tror jag). Började med ett garn, men insåg att det blev alldeles fel färger, så det blev froggat. Började om med annat garn, från mitt lager. Och måste säga att jag är riktigt nöjd med valet, Hot Socks Spectra.




Nu väntar lite spetsstickning med inslag av pärlor, om man vill (och det vill jag nog). Ska bli spännande att se hur den blir......

"Sven" kom med ett riktigt busväder i slutet av förra veckan. Typiskt karlar att ställa till det så här i december! Storm, regn snöslask och högt vatten!! Inget kul alls. 
Men när Sven dragit vidare, fick vi faktiskt en dag med solsken. Visst fanns det "vind" kvar, men i lä gick det att njuta av solen. Det gäller att passa på att ladda batterierna när solen tittar fram.

Två jobbnätter avklarade, så nu är det några dagar ledigt till nästa pass.
Tänkte att det kunde vara dags att få tummarna ur....., och baka lite Lussekatter! Det är ju Lucia på fredag!

Vi får väl se vad som hinns med....

På återseende!!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Javisst är det härligt med amaryllisar. Har några stycken som blommar och några som är på gång. Farbror Sven var inte nådig, återigen en träd som fallit som spillror. Det ger i alla fall arbete åt skogshuggarna som har fullt upp. Oj, vad du stickar, härligt. Stickglädjen här vill inte riktigt infinna sig, men den kommer...
Idag dis och regn, grått som bara den och milt.
Ha det!
Hälsar
Eva