Sidor

torsdag 10 oktober 2013

En vecka går så fort!

Inte blir det så mycket avhandlat här! Har nog drabbats av "skrivtorka", (om det nu finns ett sådant ord?).
I söndags fick vi en fin höstpromenad i Listersjöarnas Naturreservat. Bokskogen är faktiskt lika vacker på hösten, som den är på våren. Här kommer lite bilder från vår promenad.....





















På jobbet blir det inte något stickat nu för tiden! Jag har nya arbetskamrater, som ska introduceras i nattarbetet. Och så blir det ju en massa snack, när man ska lära känna varandra. Lite jobbigt, att byta sina gamla invanda arbetskamrater mot nya. Men samtidigt jättekul med nya friska infall på det gamla jobbet. Så jag tycker att det är positivt med nya "nattkompisar"! Sticket får väl komma fram när vi "arbetat in oss"!

Mysteriesjalen växer sakta och jag funderar på om garnet kanske kan räcka till den större varianten? Är snart klar med tredje ledtråden och jag har bara använt 50g av de 150g jag hade från början. Men sen är det ju det där, att varven blir ju bara längre och längre, efterhand som det blir fler..... Äh, jag får fundera lite till!
Pippitröjan växer också så sakta. Mörkblått garn som bottenfärg, gör att det får bli stickning i dagsljus! Bilder får komma vid ett annat tillfälle (hmmm, det låter bekant.....)!

Japp, det var det hela för den här gången!
Njut av livet! Det går inte i repris!!!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Underbara höst bilder du har tagit bara att njuta. Önskar en härlig helg kram Beijan