Sidor

lördag 5 oktober 2013

En vecka går så fort!

Vet inte riktigt vart dagarna tagit vägen, men den här sista veckan försvann i raketfart!
Två förmiddagar har jag hjälpt dottern, som sitter med foten i paket! Lite hjälp med plock hemma och så har jag varit chaufför när hon skulle till tandläkaren. Ja sen har jag ju sovit bort två dagar efter nattjobbet! Klart att det inte blir så mycket kvar då??!
Stickat på min Mysteriesjal har det blivit. Två ledtrådar är avklarade. Jag är så nöjd med mitt garnval och stickningen är både lätt och rolig!

 Svårt att fånga den rätta färgen på garnet, men bilden till höger stämmer bäst med verkligheten. Nu är det bara att fortsätta med ledtråd tre!

Annat sticke som är på gång är, hör och häpna: en Pippi-tröja! Jag vet inte hur många gånger jag sagt att jag aldrig mer ska göra en...... Men man är väl aldrig sämre än man kan ändra sig?? Denna gången stickar jag uppifrån och ner. Rund hals och raglan ärm. Garnet är riktigt gammalt (mitten av 80-talet) och fanns i gömmorna. Jag hade inte så mycket, men min mor hade några nystan av samma sort, så nu kan det räcka till en tröja till F. Det får koma en bild när jag har hunnit lite mer än ett par varv på halsmudden.
Började även på ett par Lovikkavantar..... men tyckte de var ganska tråkiga, så de får ligga till sig ett tag.

Idag känns det som höst på riktigt. Gick förbi småbåtshamnen på långrundan, och där var det "torrläggning" av båtarna. Då är det definitivt slut på sommaren! Dessutom lyste solen med sin frånvaro och vädret var mulet och grått. Men inget regn, så promenaden blev riktigt skön ändå.....

Ha de' gott!


1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Löttorpshatten är lätt att sticka och man kan ha den som ett grundmönster för egna idéer.
Kom nyss hem från stavgång med Anjo på stranden, jovisst är det höst alltid.
Sjalen blir finfin, men vilket pill, inget för mig.
Hälsar
Eva