Sidor

torsdag 22 augusti 2013

Snart så....

Bara en natt kvar att jobba! Sen ska jag ha två hela veckors ledighet! Ska bli så skönt, efter att ha jobbat hela sommaren. Ja, hela och hela???Jag har ju mycket ledighet mellan mina nattpass, så vi har ju hunnit med lite "kortsemestrar" mellan jobbpassen. Men nu så, när sommaren sjunger på sista refrängen, ska jag ta mina sista semesterdagar och bara njuta!
Det lär nog bli en tur med husbilen. Får se vart hjulen rullar. En liten plan har vi, men sen är det ju väder och vind som styr.
I veckan som gick blev det tur till Norra Öland. Naturligtvis blev det ett stopp i Löttorp och ULLCENTRUM! Och visst blev det några härvor med hem, vem hade trott något annat??!! Har ju glömt att ta någon bild, men det kommer vid annat tillfälle. Fina dagar har vi haft och otroliga solnedgångar.....
Sandvik

Ölands norra udde
Vill ni se mer av vår resa, så klicka in på husbilsbloggen.

Campingen är på väg att stänga för säsongen. Nu är vi bara några tappra, som envist håller kvar sommaren! Men nästa vecka så är sista veckan det är öppet, så när ledigheten är slut bär det hemåt till lägenheten! Fyra månader har vi bott i vårt mobila sommarhus i år! Och det har ju varit en fantastisk sommar! Varmt och soligt och inte så mycket regn, i alla fall inte i vår landsände! Kunde inte ha varit bättre.....
Sticket går i vågor och lite blir det faktiskt gjort, även om det inte syns på bloggen. Första torgvanten är klar och nummer två är halvvägs. Sockorna saknar bara hälar! Men det ska väl bli snabbt gjort! Bara maskorna blivit upp-plockade!! Mysteriestickningen väntar bara på att jag ska bestämma hur avslutningen ska bli..... Så snart måste det ju bli något nytt på stickorna! Och garn det har jag i överflöd!! Ska kanske sälja lite???
Nej, tror inte det! Det får väl "ligga till sig". Förr eller senare blir det säkert använt. eller?

På återseende!


3 kommentarer:

nattugglan sa...

hösthälsningar från ett fint o varmt Österbotten..nu har vi bara+11..men det är bra med lite svalare luft..imorgon skall jag på juhtbacka marknad..ha de bra.

Eva Hudin sa...

Anjo blir tryggare för var dag som går, växer som individ.
Javisst, det är bara så roligt att vara ute och påta, så jag klagar inte.
Frasse har lämnat "jordelivet" på grund av långvarig kronisk sjukdom.
En räka är en räka och inte ett surrogat, så det så :-)
Hälsar
Eva

Eva Hudin sa...

Har ni vägarna förbi, ring så kan vi ses över en fika i mitt enkla tjäll. Hundarna kan vara på en stor "fotbollsplan" utanför min uteplats om dom vill rasa av sig.
0346-12801 går även till min mobil.

I morgon kväll packar jag för resa till Sundsvall (konferens).

Hälsar
Eva