Sidor

fredag 2 augusti 2013

Alvar(et).

En kort tripp till Öland, innan det är dags för jobbnätter igen!
"Solen och vindarnas ö", stämde på pricken igår. Så vi stannade till på Alvaret på södra delen av ön.

Hundarna och jag fick en varm promenad (trots vinden), så det var tur det fanns lite vattensamlingar att svalka sig i....









Blommor i min favoritfärg fanns det gott om.









Annat som inte tillhör mina favoriter fanns också!
Naturligtvis stod de precis där jag skulle gå över, för att komma till bilparkeringen! Ja,ja, över kom jag med hjälp av mannen, som fick agera "kofösare", så jag kunde kasta mig över "stegen", med hundarna i släptåg!
På rätt sida om staketet, är ju faktiskt kossorna riktigt söta!
Idag blev det ingen vind, så vi drog vidare mot havet. I Degerhamn, blir vi över natten, och i morron tar vi fram cyklarna och ser oss om i omgivningarna. I morron kväll, är det dags för jobb igen!

På stickfronten börjar inspirationen att återvända. Har lagt upp till ett par torgvantar, som ska bli en present. Så nu hoppas jag sticklusten håller i sig!

På återseende!

2 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Alvaret får mig att tänka på Johan Theorin och hans böcker. Ja, kossor är fina om man har ett staket emellan. Jag har blivit jagad av en koskock en gång, jädrans vad jag sprang - usch! Tur att du hade en cowboy i närheten.
NJUT av ledigheten!
/Eva

Lobben sa...

Visst är det härlig med Öland. Själv skall jag dit i morgon. Såg att du är från Nättraby, Jag finns i Fridlevstad till vardags.