Sidor

tisdag 19 februari 2013

Vintern är tillbaka!

När nästan all snön var borta och ett litet hopp om vår börjat spira i tankarna, då började det snöa!! Visst, det brukar alltid komma snö när det är sportlov. Men jag trodde faktiskt att vi haft vår beskärda del av snö denna vintern. Så här såg det ut när jag gick till bussen i morse, för att åka och träffa "tanterna" på Lennart's stickcafé!
Ja,ja, det blir snart vår i år också!
Hade lite saker att fixa, när jag var "på sta'n", så det blev bara halva tiden på Lennart's. Med hem därifrån följde två supergoda semlor! Mums till eftermiddagsfikat! Jag hade tagit med koftan, för att hitta de perfekta knapparna till den. Men, när jag fxat undan de där "måstena", så passerade jag busshållplatsen och "min" buss stod där. Perfekt, nu kommer jag snabbt hem och borta var knappköpet! Så inga knappar till min kofta idag heller! Undra om man kan köpa lite minne på Apoteket???
Hemmasticket går framåt. Men garnet är inte kul att sticka med! Det gäller att hålla koll på aviga och räta, för det är nästintill omöjligt att se om föregående maska var just rät eller avig.
Stickar som tur är båda sockorna samtidigt, annars hade nog blivit SSS, av det här projektet!
Någon sjal har jag inte påbörjat, för jag misstänker att då blir de här sockorna ett UFO! Men om jag är flitig med stickorna, så kan jag nog snart börja på en sjal.......
Här vilar våra fyrbenta familjemedlemmar, medan jag sitter vid datorn. I kväll blir det kanske en stund med "Online Sickcafé" på FB. Felet med det är ju att det inte blir så mycket stickat, utan en ryslig massa kollande vad alla hittar på och så alla länkar som ska kollas in........
Ha en fin tisdagskväll ni också!
SES!

3 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Om det ändå ska vara kallt kan det väl också snöa som hos er, så jag kan åka skidor, men här är det barmark (och lite is här och där). Hundarna ser ut att ha det gott, men man kan ju nästan tro att "lilla räkan" har fått för mycket mat :-)

Skaparglädje sa...

Nu är allting vitt, vitt, vitt igen.

Melody and M.E sa...

Så roligt, här hittade jag en trevlig blogg!
Hit återkommer jag!
Melodys matte